Bekkenløsning

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Flere som har merket noe til at det er bekkenløsning på gang?

Harr litt smerter de siste kveldene, men idag er det verre enn noen gang. Stråler fra rygg og nedover beina.
Redd for hvordan dette skal utvikle seg siden jeg "bare" er 15+3.
 
Flere som har merket noe til at det er bekkenløsning på gang?

Harr litt smerter de siste kveldene, men idag er det verre enn noen gang. Stråler fra rygg og nedover beina.
Redd for hvordan dette skal utvikle seg siden jeg "bare" er 15+3.
Ja, jeg kjenner det særlig om nettene. Begynte allerede i uke 5-6, da med veldig sterke smerter i rygg og utside hofte og lår. Vi hadde vært på 8 dagers tur på Vestlandet med mye sitting i bil, så det var nok mye av årsaken da. Men var oppriktig bekymret over å få plager så tidlig. Så forsvant det flere uker før jeg begynte å få en type verking/ømhet i utsiden av hofta/i lårbeinet på den siden jeg ligger om natta (ligger på siden med bbhugme). Det er så ille nå at smertene vekker meg og må bytte side ofte. Kjenner i blant noe i forbindelse med aktivitet eller når jeg har sittet lenge og. Da en blanding av korsrygg, bakside lår, hofta og stråling nedover beina. Er 14+0 i morgen. Tror det er veldig vanlig å kjenne det, og det betyr ikke nødvendigvis at man kommer til å bli mer plaget senere. Fikk uansett nr til en fysioterapeut med spesialkompetanse fra jordmor, så har jeg det om det blir nødvendig.
 
Har hormonell bekkenløsning i alle svangerskapene og er et av de første tegnene jeg får på at jeg er gravid. Det eskalerer i smerte for min del, men fysio er med på å stabilisere det litt, men må gå annenhver uke.
 
Har hormonell bekkenløsning i alle svangerskapene og er et av de første tegnene jeg får på at jeg er gravid. Det eskalerer i smerte for min del, men fysio er med på å stabilisere det litt, men må gå annenhver uke.
Takk for svar! Så utrolig kjedelig å ha det så heftig hele svangerskapet :( godt å høre at det hjelper litt med fysio!
Får du det dekket på noe vis eller må du betale selv?
 
Takk for svar! Så utrolig kjedelig å ha det så heftig hele svangerskapet :( godt å høre at det hjelper litt med fysio!
Får du det dekket på noe vis eller må du betale selv?
Det er virkelig kjedelig! heldigvis er jeg helt fin etter fødsel også er jo det verdens beste premie med en baby <3 Men er tøft både fysisk og psykisk.
Jeg går til en flink offentlig fysio som har driftstilskudd, oppnår frikort etter beløpet for det er passert. Men må betale det det koster før den tid.

Håper du får den hjelpen du trenger :)
 
Flere som har merket noe til at det er bekkenløsning på gang?

Harr litt smerter de siste kveldene, men idag er det verre enn noen gang. Stråler fra rygg og nedover beina.
Redd for hvordan dette skal utvikle seg siden jeg "bare" er 15+3.
Heldigvis ikke enda, er ikke 15 nå. Sist svangerskap fikk jeg det brått i uke 17 så er litt spent nå. Det er hormoner som lager problemer for oss. Jeg hadde desverre liten effekt av trening og fysio. Men kiropraktor hjalp meg litt faktisk. Ble bra raskt etter fødsel sist :)
 
Å ja hatt med de tre andre , så visste at det kom med nummer fire også . Har gått i Dyreparken i dag , så trenger ikke fortelle åssen det kjennes :laughing021 Det blir værre mot slutten og en tid etter fødsel.
 
Å ja hatt med de tre andre , så visste at det kom med nummer fire også . Har gått i Dyreparken i dag , så trenger ikke fortelle åssen det kjennes :laughing021 Det blir værre mot slutten og en tid etter fødsel.
Ååå, ja kan tenke meg at du kjenner det idag ja :p
God bedring!
 
Back
Topp