Bekkenløsning?

Machhen24

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid for første gang og er 8+5 i dag. Har de siste ukene hatt ubehag i hofteleddsbøyerne men har tenkt at det er pga at leddene blir løsere. I går fikk jeg også vondt i korsrygg og det stråler litt i leggene når jeg går. Redd for at dette er bekkenløsning allerede…. Noen andre som har hatt det og kan fortelle litt hvordan det kjennes ut? Jeg er veltrent og trener styrke 5 ganger i uken, så hadde håpet at jeg ikke skulle få problemer med sånt..

Det blir ikke verre på trening
 
Dessverre så er bekkenløsning genetisk og hormonelt, så om man trener trenger ikke bety noe. Men det finnes øvelser som hjelper!
Blant annet squats med kettlebell og utfall.

Jeg ville tatt en tur til legen for sikkerhetsskyld, bare for å utelukke andre ting også :Heartred
 
Hei! Jeg er gravid for første gang og er 8+5 i dag. Har de siste ukene hatt ubehag i hofteleddsbøyerne men har tenkt at det er pga at leddene blir løsere. I går fikk jeg også vondt i korsrygg og det stråler litt i leggene når jeg går. Redd for at dette er bekkenløsning allerede…. Noen andre som har hatt det og kan fortelle litt hvordan det kjennes ut? Jeg er veltrent og trener styrke 5 ganger i uken, så hadde håpet at jeg ikke skulle få problemer med sånt..

Det blir ikke verre på trening
Jeg hadde litt plager i forbindelse med bekkenløsningen sist svangerskap. Mest plager rundt 5 mnd. Fikk på den tiden av og til strålinger som gikk ned i bena hvor jeg mistet følelsen og holdt på å falle noen ganger. Det var utrolig ubehagelig. Forventet at det skulle vedvare resten av svangerskapet, men så gikk det verste over. Etter det kunne bekkenet føles litt ustabilt ut, men det var ikke noe problem. Fikk oppfølging av fysio i BHT på jobben for å få tips til hvordan forholde meg til sittestilling ved kontorarbeid og når jeg var i fysisk arbeid.
Vet bekkenløsning kan variere fra dag til dag.
 
Jeg fikk også veldig tidlig bekkenløsning i uke 6 og 7 og litt nå i uke 8. Det kom og gikk, gjerne kun en eller to dager om gangen.
Visste først ikke at det var dette som var bekkenløsning, har en lege i hus som fortalte at det jeg beskrev av smerter var textbook bekkenløsning. Smertene var da i hele bekkenområdet, i korsryggen og lysken og nedover beina.
På meg hjalp det faktisk å tøye godt ut når smertene slo ut. Prøv det ut :Heartred spesielt setemuskulatur og lår var godt å tøye litt på.
 
Jeg er 5+3 idag. Har de to siste dagene kjent meg støl i korsryggen og delvis i området lysken. Lurer på om det kan være bekkenløsning?
Skal til første kontroll hos jordmor førstkommende tirsdag, så gleder meg til å få litt mer info..
 
Jag fick bekkenløsning i uke 8+?
Har väldigt omt im mot själva höftbenen och får en strålande smärta när jag går, reser mig etc. Mest på höger sida.. Jag hoppas det inte blir så illa även om det kommit väldigt tidigt.
 
Back
Topp