Bekkenløsning?

Mrs.T

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Gresskarfrøene2023
Nå krisemaksimerer jeg nok, men jeg har ALDRI opplevd slike nedre-ryggsmerter som jeg har nå. Jeg trodde at det kom som en "kink" av all løfting og bæring av toåringen, men så måtte jeg google litt da.. Dere som har hatt bekkenløsning tidligere, hvor tidlig kom smertene, og hvilke typer smerter er det snakk om?

Jeg hadde ikke bekkenløsning i første graviditet, så jeg vet ikke hva som kjennetegner det. Nå har jeg altså så vondt på venstre side, bak, nederst på ryggen (?). Det gjør vondt å sitte, gå, reise meg opp, sette meg ned, gå ut av bil osv.

Heia, er en stund siden du postet dette, har du blitt bedre i ryggen?
Det kan høres ut som det er bekkenløsning du har fått.
I forrige svangerskap kom bekkenløsningen tidlig, allerede før 8 +0. Litt som et gnag/murring som aldri gikk bort.. Ble verre og verre etter hvert som tiden gikk.. Ble sykemeldt ganske tidlig, men gradert hele veien frem til permisjon. Tror jeg holdt meg på ca 50% sykemeldt..

Nå krisemaksimerer jeg nok, men jeg har ALDRI opplevd slike nedre-ryggsmerter som jeg har nå. Jeg trodde at det kom som en "kink" av all løfting og bæring av toåringen, men så måtte jeg google litt da.. Dere som har hatt bekkenløsning tidligere, hvor tidlig kom smertene, og hvilke typer smerter er det snakk om?

Jeg hadde ikke bekkenløsning i første graviditet, så jeg vet ikke hva som kjennetegner det. Nå har jeg altså så vondt på venstre side, bak, nederst på ryggen (?). Det gjør vondt å sitte, gå, reise meg opp, sette meg ned, gå ut av bil osv.
Glemte å sitere deg ☺️

Smertene du beskriver er også veldig like. Hvor langt er du på vei?

Glemte å sitere deg ☺️

Smertene du beskriver er også veldig like. Hvor langt er du på vei?
Hei!
Tusen takk for svar. Smertene gikk delvis over etter nesten en uke, så da tenkte jeg at det er nok bare jeg som har løftet jenta mi feil eller noe - men i dag (etter en stressende dag på jobb) kom smertene tilbake, dog i mildere variant. Nå er jeg 7 uker på vei.

Hadde min første jordmortime i dag, og hun mente jeg burde ringe til fysio med en gang for å booke meg inn for ukentlige avtaler (forebygging). Får håpe det kan hjelpe litt, for jeg føler meg så sliten allerede!

Jordmor nevnte også at så mye smerter så tidlig i graviditeten kunne kobles opp mot tvillinger, men her krysser vi egentlig fingrene for at hun tar feil :smiley-ashamed004

Hei!
Tusen takk for svar. Smertene gikk delvis over etter nesten en uke, så da tenkte jeg at det er nok bare jeg som har løftet jenta mi feil eller noe - men i dag (etter en stressende dag på jobb) kom smertene tilbake, dog i mildere variant. Nå er jeg 7 uker på vei.

Hadde min første jordmortime i dag, og hun mente jeg burde ringe til fysio med en gang for å booke meg inn for ukentlige avtaler (forebygging). Får håpe det kan hjelpe litt, for jeg føler meg så sliten allerede!

Jordmor nevnte også at så mye smerter så tidlig i graviditeten kunne kobles opp mot tvillinger, men her krysser vi egentlig fingrene for at hun tar feil :smiley-ashamed004
Hei! Her er mine første tegn på graviditet at jeg får bekkenproplemer.. starter ofte i korsryggen og bekkenet føles løst og vondt.. kan ståle ofte nedover bena.. er litt sånn isjassmerter..det som har hjulpet meg etter å ha prøvd fysio og diverse er: trene opp muskelgrupper rundt rygg bekken sykler mye på treningsstudio...vanntrening har også vært bra.. unngå tunge løft. Bb-hug puten er et must for å sove.

Hei!

Interessant med tvilling-teori! Stemte dog ikke for meg forrige gang :smiley-ashamed004

Jeg tenker også å booke time hos fysio for forebygging, det tror jeg kan være lurt!

Back
Topp