Bekkenløsning

Råååsaa

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Beste tips mot tidlig bekkenløsning/låsning eller hva det enn er :sad010 :sad010
Er så vondt i korsryggen nu og bare en feil bevegelse i stad fikk mæ i knestående:sad010e jo bare 4+4, men ja har jo 2 barn fra før av så va vel venta:sad010:p

Uff, det hørtes ille ut :arghh:

Jeg hadde voldsom bekkenløsning i første svangerskap. Forrige gang gjorde jeg yoga fra starten av og hadde ingen problemer. Kan ha vært tilfeldig men verdt å prøve? Googlet diverse ting (fysio, bekkenløsning, yoga, pregnancy etc) og la sammen en liten treningsøkt som føltes ok (ble godkjent av en venninne som er fysioterapeut) og gjorde den hver dag.

Uff, det hørtes ille ut :arghh:

Jeg hadde voldsom bekkenløsning i første svangerskap. Forrige gang gjorde jeg yoga fra starten av og hadde ingen problemer. Kan ha vært tilfeldig men verdt å prøve? Googlet diverse ting (fysio, bekkenløsning, yoga, pregnancy etc) og la sammen en liten treningsøkt som føltes ok (ble godkjent av en venninne som er fysioterapeut) og gjorde den hver dag.
Ååå d kan være verdt å prøve ja, tusen takk :love017

Jeg dro til fysio, fikk no strålebehandling og no greier, hadde både løsning og låsning sist, det holdt det iallefall i sjakk, tenkte jeg skulle til manuellterpauten denne gangen, satser på at han kan hjelpe meg, han er veldig flink og nettopp blitt pappa, om ikke han skal i pappaperm da jeg trenger han :arghh::yuck::laughing002

Jeg kjenner det allerede godt i symfysen, hoftene og i korsryggen. Ikke hele tiden, men kan komme noen skikkelige tak og vare noen timer før det slipper. Jeg er kun 8+1 i første graviditet, så er redd det lover dårlig. Andre som har opplevd det tidlig i svangerskap men så ikke hatt noe mer problemer videre? :nailbiting:

Jeg fikk også bekkenløsning like tidlig som sist, men litt «mildere» denne gangen. For meg så funker virkelig bekkenbelte! Det funket ikke sist, men denne gangen merker jeg stor forskjell og håper det holder seg slikt :Heartred

Jeg hadde voldsomt bekkenløsning som meldte seg i 3. trimester og fortsatt i ETT ÅR etter fødselen. Helt forferdelig.
Jeg gikk mye på fysioterapeut. Den beste løsningen: TRENING!! Styrketrening og fjellturer.

Styrketrening av kjernemuskulaturen og bekkenbunnen hjelper utrolig mye.
Fjellturer og gå opp trapper hjelper å forebygge.
Hvis du har mye vondt, prøvd å styrketrene med beina sammen og unngå asymmetriske bevegelser som belaster hoftene mer på en side enn på den andre.

Masse lykke til. :)

Sist fikk jeg bekkenløsning i uke 16 og ble gående på krykker fram til fødsel, sengeliggende i perioder. Har kjent litt i bekkenet allerede denne gangen, så frykter for hva det kan bety. Men tar ikke sorgene på forkudd, og håper det blir mildere denne gangen :shy:

Beste tips mot tidlig bekkenløsning/låsning eller hva det enn er :sad010 :sad010
Er så vondt i korsryggen nu og bare en feil bevegelse i stad fikk mæ i knestående:sad010e jo bare 4+4, men ja har jo 2 barn fra før av så va vel venta:sad010:p
Jeg hadde bekkenløsning fra uke 2 sist. Fikk ett par tips av legen. Hold deg i ro, ikke løft tunge ting, og støvsuging er ikke bra for deg :shifty:

Jeg hadde bekkenløsning fra tidlig i forje svangerskap, svømte, var hos fysioterapeut og fikk akupunktur Ble ikke helt borte men det hjalp en god del for meg!

Back
Topp