Bekkenløsning

Sofiegirl92

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Dere som har hatt bekkenløsning tidligere. Hvordan føltes det? Og hva hjalp?
Jeg har siste årene hatt problemer med bekkenet, men ikke pga graviditet. De smertene hadde blitt bedre.
Dette er min første.
Siste uken har jeg hatt korsryggsmerter som stråler nedover og rundt innsiden av lårene ish. Det er helt utrolig vondt.
Jeg er i uke 8 bare. Trodde kanskje det var litt tidlig for det? Men kanskje ikke?

Hos meg har det føltes ut som om lårene/bekkenet «løsna» fra hverandre og alt var liksom løst og smertefullt ved gange og når jeg lå for lenge i senga. Kunne også kjennes nede i korsryggen og kunne nok kjenne litt av den strålingen nedover som du beskriver. Husker også jeg kjente at det «knakk» hver gang jeg tok et skritt, og det var utrolig smertefullt :playful:

Dette er jo hormonelt og det er flere som sliter med det fra ganske tidlig i svangerskapet, så det er ikke helt utenkelig at det er det :sorry:

Jeg har kjent det litt her allerede og jeg er bare 7+0. Kjenner det spesielt hvis jeg har sittet lenge i samme stilling og så reiser meg. Akkurat hvordan det kjennes ut er nok litt individuelt også. Håper det går seg til ❤️

Hm. Ja. Jeg har bestilt meg time hos osteopaten som hjalp meg sist. Jeg kjenner det også om jeg ligger på ryggen, og når jeg skal reise meg.

Jeg har kjent det en stund, er 6+3 idag. Har hatt vond bekkenløsning i begge svangerskap. Akkurat nå kjenner jeg det som smerter i og rundt hofteleddsbøyeren, smerter nedover i låret og korsryggen. Utover i svangerskapene har jeg kjent det som en gnagende konstant smerte i hofta, mest foran, men også utover på sidene. Regner med det blir likt denne gangen også. For meg blir det verre hvis jeg sitter eller står i samme stilling over lengre tid. Litt bevegelse hjelper, selv om å være mye på føttene også gjør vondt.

Takk for svar. Høres mest ut som det er det jeg har, etter å ha googlet meg skakk her. Håper osteopaten har noen tips. For dette var jeg ikke klar for. Uff. Jaja.

Jeg fikk bekkenløsning de siste 11 dagene før fødsel, pang fra den ene dagen til den andre, etter en halvtimes gåtur med hundene. Sånn sett kan jeg vel nesten være glad for at jeg fødte 5 uker for tidlig (sier det kun fordi det gikk bra, gutten var frisk og fin), for det hadde blitt noen lange uker helt på slutten. Men skal vel ikke klage, for jeg merket tross alt ikke noe idligere.
Da det først kom var det skikkelig vondt også. Som ei her over føltes det som om noe i bekkenet og hoftene var løst og ødelagt, kjenner også igjen den strålinga. Til meg ble det ganske bra etter fødselen, men litt hang i i mange måneder etterpå. Merket det feks om jeg sto på knær i senga og beveget meg sidelengs bortover på knærne.
Håper det drøyer denne gangen også, for var ikke mye som hjalp på egentlig.

Min opplevelse av bekkenløsning fra forrige svangerskap er slik Toffifee over beskriver.
Hadde det fra omtrent uke 20 og ble verre utover mot slutten i svangerskapet.

Kjenner det litt nå allerede, men ikke så kraftig enda.

Back
Topp