Bekkenløsning

happylife

Andre møte med forumet
Noen her som har begynt å fått symptomer? Er i dag 8+3 og begynte å få smertene i går. Sykt vondt i hofta med stårling nedover beina når jeg ligger på siden og sitter. Smerter i korsrygg når jeg ligger på siden. Synes dette var vel tidlig å få. Fikk bekkenløsning tidlig sist svangerskap også, men var nok nærmere uke 13-15.
 
Ja, jeg har hatt det siden uke 5 (er 10+4 i dag). Med forrige begynte det i uke 10. Det er allerede like gale som da jeg var 4-5 mnd på vei med forrige, så jeg skal be om 100% sykemelding fra jobb på onsdag (jobber i butikk så tilstrekkelig tilrettelegging er tilnærmet umulig).

Selv om de "fleste" gravide får det mot slutten av svangerskapet (når muskler og ledd er slitne av x antall kilo ekstra), så kan det slå til når som helst.
 
Jeg begynte å slite med bekkenet rundt uke 10/11 forrige svangerskap. Har merket smerte i bakre bekkkenledd noen ganger hittil (er 8+5), men siden bekkenet har aldri blitt helt bra siden forrige svangerskap fikk jeg også smerter i innimellom før jeg ble gravid igjen. Har hatt god hjelp av kiropraktor og osteopat.
 
Har begynt å få litt smerter og vondt helt nederst i ryggen om jeg går lange turer eller når jeg står mye på jobb og steller tunge brukere. Så har begynt å mistenke litt at det kanskje kan være bekkenet, men synes det er veldig tidlig. Men tenker at jeg får spørre lege neste gang jeg er der. Og om det er noe jeg kan gjøre for å unngå å få vondt. Jeg er vandt til å gå lange turer, men for noen dager siden fikk jeg så vondt av en 5 km tur. Håper virkelig ikke det er vekkensmerter allerede, for trodde egentlig ikke at man kunne få det før i slutten av et svangerskap.
 
Er 12+1 og merker jeg blir mye fortere sliten i bekkenet for tiden. Hadde ikke noe bekkenløsning forrige svangerskap, men har vært ganske stiv i bekkenet siden fødsel for over 3 år siden. Håper jeg slipper bekkenløsning denne gang også, men har mine tvil.
 
Gikk en litt lengre tur idag, og kjente da virkelig på bekkensmertene! Syntes det er skummelt at det kommer så tidlig :sorry: Kom ihvertfall ikke før rundt uke 20 sist svangerskap…
 
8+3 i dag, og kjente bekkenløsningen sa et lite ‘hei’ :bored: ikke velkomment enda, eller egentlig aldri :wtf:

men kan stemme at jeg fikk det på denne tiden med nr to. Var sånn jeg forstod at jeg var gravid. Da sa den bare ‘hei’ og så ‘hadet’ og var borte egentlig helt til slutten av graviditeten. Så håper det er tilfellet her å.
 
Hatt litt siden uke 6. Første gang fikk jeg i uke 9. Håper det ikke blir så ille som da
 
Jeg fikk akutt vondt i området skambenet i morges, skikkelig skarp smerte og det kjentes ut som smerten satt i selve benet. Kan det være bekkenet? Synes i tilfelle der er tidlig, men skjønner samtidig ikke hva annet det kan være heller..
 
Jeg fikk akutt vondt i området skambenet i morges, skikkelig skarp smerte og det kjentes ut som smerten satt i selve benet. Kan det være bekkenet? Synes i tilfelle der er tidlig, men skjønner samtidig ikke hva annet det kan være heller..

Kan også være ligamentsmerter? For meg sitter de oftest ved skambenet og opp mot hoften.
 
Kan også være ligamentsmerter? For meg sitter de oftest ved skambenet og opp mot hoften.
Mulig det er en type ligamentsmerter, men synes det er annerledes enn ligamentsmertene jeg har hatt tidligere, da de går over med en gang. Mens smertene som kom i morges har vedvart gjennom hele dagen, dog ikke så sterke.
Satser på at det går over, uansett hva det er:)
 
Jeg fikk akutt vondt i området skambenet i morges, skikkelig skarp smerte og det kjentes ut som smerten satt i selve benet. Kan det være bekkenet? Synes i tilfelle der er tidlig, men skjønner samtidig ikke hva annet det kan være heller..
Har også hatt noe tilsvarende. Tror det bare er symfysen som påvirkes av svangerskapshormonene. Man skal jo faktisk ha bekkenløsning for å optimalisere forholdene for svangerskap og fødsel, så med mindre det blir alvorlig vondt ville jeg tatt det med ro:)
 
Back
Topp