Bekkenløsning

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei mammaer!<3
Dette spørsmålet er rettet til de med flere barn:)

Svangerskap nr 1 gikk uten problemer(19 år)
I svangerskap nr 2 (23 år) fikk jeg en sinnsyk bekkenløsning, startet i uke 17 og ble relativt kjapt invalidiserende. Endte en periode på krykker. BBHugme-pute var eneste som lindret.

2-3 uker etter fødsel (juni 19) var den heldigvis borte. Har kun kjent antydning til bekkenproblemer 3 ganger etter dette, da når jeg har aket med barna eller sklidd med uhell på isen/går på glatt underlag.

Dere som har hatt bekkenløsning, fikk dere det igjen i neste svangerskap, og var det like ille? Hva kommer det av egentlig?

Jeg hadde det i mine 3 svangerskap, siste svangerskap hadde jeg Bekkenløsning og Symfyseløsning. Nå med nummer 4 er jeg forbrett på mye slike plager

Født 2 barn og 2 MA oppdaget rundt uke 16. og bekkenløsningen blir bare verre og verre. Det pleier å merkes omtrent før g-tester slår ut. Men denne gangen er det faktisk ikke komt enda. Er 4+4. så har et håp om at det ikke blir så gale denne gangen. Med de to barna jeg gikk til termin med gikk jeg på krykker fra ca uke 22-23

Aii, så jeg kan med andre ord egentlig bare forberede meg:( Sist gikk jeg til kiro, akupunktur, brukte bekkenbelte, pute og var sykmeldt 100% siste 4 mnd før fødsel..

Aii, så jeg kan med andre ord egentlig bare forberede meg:( Sist gikk jeg til kiro, akupunktur, brukte bekkenbelte, pute og var sykmeldt 100% siste 4 mnd før fødsel..

er jo alltid lov å håpe en slipper, men jeg har forberedt meg på at det vil bli bekkenløsning denne gangen også. Bekkenbelte hjalp veldig hos meg.

Jeg hadde ingen bekkenløsningsplager i min første graviditet, men med nummer to kom smertene allerede i uke 10. Var veldig plaget resten av svangerskapet, men smertene var borte igjen rett etter fødsel. Er innstilt på bekkenløsningsplager denne gangen også - sånn jeg har forstått det er det vanlig å få det igjen dersom man har hatt det før.

Jeg hadde ingen bekkenløsningsplager i min første graviditet, men med nummer to kom smertene allerede i uke 10. Var veldig plaget resten av svangerskapet, men smertene var borte igjen rett etter fødsel. Er innstilt på bekkenløsningsplager denne gangen også - sånn jeg har forstått det er det vanlig å få det igjen dersom man har hatt det før.
Ja det er vel desverre det:(

Back
Topp