Bekkenløsning

Miss_k

Andre møte med forumet
Hvordan kjennes det ut? Jeg tror kanskje jeg har det. Spesielt vondt på natta, føles ut som jeg har prøvd meg på en spagat og fått en overstrekk. Fram til i dag har det kun vært på natta jeg har hatt plager. Men nå merka jeg det litt på jobb også.

Beste måten jeg klarer å beskrive mine smerter til tider er om man ser hvordan et barn behandler en dukke med å vri beina godt ut, ca sånn føles det til tider, også bruker jeg musklene så mye med å prøve å stabilisere bekkenet slik at det stråler på utsiden ned mot knærne.

Det viktigste er oftest å prøve unngå ting som kan gjøre det verre, slik som å gå i trapper, støvsuge/vaske gulv(vi har robot støvsuger pga mine problemer og evig takknemlig for den!), gå inn og ut av bilen med så samlede bein som mulig og gjerne putte mellom knærne eventuelt under knærne.
Jeg ligger på siden med en fot rett og den andre i 90 graders vinkel så har alltid pute under kneet som er øverst.

Jeg begynner å få bekkenløsning. For min del sitter smertene nærme nerver i nedre del av rygg/ sete - som gjør at smertene stråler ned i lårene. Det kjennes derfor ut som jeg har hatt en skikkelig leg-day på trening dagen før. Bekkene i seg selv er vondt, men de største smertene sitter i lårene..

Jeg begynner å få bekkenløsning. Jeg kjenner det på venstre side i setet for hvert steg, og i blant iler det smertefullt nedover låret. Jeg merker at bekkenbunnsøvelser hjelper en god del. I forrige graviditet skaffet jeg MBT-sko og synstest det hjalp veldig, og en lang pute til å ha mellom knærne og under magen...

Føles bare jævlig ut... knivstikk bak i halebenet og foran v / skambeinet. Knokler i hoftene som verker og knirker og klikker.. stråling nedover bena..
Vondt å sitte og ligge.. vondt å gå.. vindt å stå.. noen ganger veksler det :excited001

Styrketrening har vært min redning ! Har diagnosen ‘kronisk bekkenlidelse’ og gymmen / styrketrening er min bestevenn !! :cool01

Back
Topp