Bekkenløsning?

Nordlandsjentan

Elsker forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Februarbarna 2023
Fikk idag smerter i nedre del av rygg og symfysen. Kjennes muskulært ut. Ellers ikke vondt i magen. Bedrer seg når jeg legger meg med pute mellom bena, og varmeflaske.

Andre som har opplevd det, og evnt har gode råd?

Har vært sykemeldt 50% grunnet utmattelse, og begynner i 100% jobb fra i morgen. Er spent. Utmattelsen er betydelig bedre, men nå kom jo det med bekkenet..
 
Har både bekkenløsning og låsning og neste gang jeg skal til legen skal jeg ned i 50% jobb.
Anbefaler deg god sittestilling som avlaster bekknet eventuelt ligge. Samle beina når du skal snu deg i seng og rolige bevegelser. Ikke brå. Håper du unngår de stor plagene at dette bare går over,
 
Huff! Jeg har fått skikkelige bekkenplager de siste dagene jeg også. Det går helt ok på starten av dagen, men så blir det bare verre og verre jo lenger ut på dagen/kvelden. På kvelden halter jeg rundt her.
Noen som vet om man bør kontakte fastlegen og evt få noe henvisning til fysio eller lignende?
 
Huff! Jeg har fått skikkelige bekkenplager de siste dagene jeg også. Det går helt ok på starten av dagen, men så blir det bare verre og verre jo lenger ut på dagen/kvelden. På kvelden halter jeg rundt her.
Noen som vet om man bør kontakte fastlegen og evt få noe henvisning til fysio eller lignende?

Du trenger ikke henvisning til fysioterapeut lenger! Søk på hvilke fysioterapeuter som er med i kommunens tilbud og bestill time hos en av dem :happy: (De som er støtta av kommunen er billigere, men har lenger ventetid)
 
Begynte med bekkenløsning allerede i uke 6 som bare er blitt værre. Står på venteliste hos fysio og har gjort det i over 2 uker...
Denne uken (16+x) kjøpte jeg bekkenbelte på Apotek 1 - Nordicare Mamma Fix til når jeg går.
For en forskjell!! Er ikke ugudelig vondt lenger å handle eller å gå generelt. Anbefales å i de minste prøve, for bekkenløsning ville jeg ikke ønsket på min værste fiende engang :depressed:
 
Har hatt bekkenløsning siden jeg fant det ut, men den har kommer og gått. Kom tilbake for fult når jeg var i mye bevegelse på jobb tidligere. Nå kommer det hver dag bare jeg går vanlig. Veldig kjedelig når jeg bare er i uke 17+2, men skal til fysio neste uke. Håper hun kan hjelpe! Har også sykemeldt meg noe, og lurer på når jeg må sykemeldte meg 100%‍♀️
 
Dere som kommer dere til fysio gjerne del litt øvelser dere får å gjøre. Her er det nesten umulig komme til de som er eksperter på bekken så litt frustrerende!
 
Har hatt bekkenløsning fra uke 6 ca. Tips til natta er å ligge med en pute mellom knea. Bruke en vanlig pute eller du kan kjøpe pute som er beregnet for det. Da får du avlastet bekkenet. Fysioterapeut eller kiropraktor kan hjelpe med øvelser. Det værste jeg gjør er å støvsuge, bære tungt eller stå rolig/småtråkke for lenge.
 
Har hatt bekkenløsning fra uke 6 ca. Tips til natta er å ligge med en pute mellom knea. Bruke en vanlig pute eller du kan kjøpe pute som er beregnet for det. Da får du avlastet bekkenet. Fysioterapeut eller kiropraktor kan hjelpe med øvelser. Det værste jeg gjør er å støvsuge, bære tungt eller stå rolig/småtråkke for lenge.
Går til kiropraktor men føler det kun hjelper for låsning en bak og ikke så mye for løsningen fremme. Ellers gjør jeg det andre du sier. Er så pyton dette. Blir jo bare verre og verre
 
Jeg var hos fysio i går. Fikk tips om pute på natta, som det nevnes over.

Fikk også tips om å bruke yogaball å sitte på deler av dagen (kontorjobb) og å forsøke å bruke bekkenbelte.

Jeg skal tilbake på mandag for å få noen øvelser, så kan fint dele dem her da :)

Det som virket viktig å huske på var at du bør bevege deg så mye som du orker og ikke får vondt av. Og at det var stor variasjon på hva som var vondt for forskjellige folk. Det virket derfor som jeg måtte prøve meg frem litt å se hva som gikk og ikke gikk.
 
Går til kiropraktor men føler det kun hjelper for låsning en bak og ikke så mye for løsningen fremme. Ellers gjør jeg det andre du sier. Er så pyton dette. Blir jo bare verre og verre
Det er ikke noe godt nei.. men viktig å lytte til kroppen når det gjør vondt. Det går som regel over etter fødsel. Har ikke prøvd selv, men vet flere som er med i svømmegruppe pga bekkenplager. Kanskje det kunne vært noe?
 
Det er ikke noe godt nei.. men viktig å lytte til kroppen når det gjør vondt. Det går som regel over etter fødsel. Har ikke prøvd selv, men vet flere som er med i svømmegruppe pga bekkenplager. Kanskje det kunne vært noe?
Hmmm det har jeg ikke tenkt på. Kanskje ikke det er så dumt
 
Da har jeg også fått kommet meg til fysio/manuellterapeut etter noen uker med bekkenplager! Anbefales å ta tak i problemene så raskt som mulig! Fikk komme til ei skikkelig flink manuellterapeut som virkelig hadde peiling på graviditet og bekkenplager.
Gjør gruelig vondt nå etter behandling, men skal jo hjelpe på lang sikt. Har også kjøpt meg varmeflaske til å legge bak på ryggen/korsryggen/bekken
 
Hatt økende smerter den siste tiden, og kom meg ikke på jobb idag. Ble derfor sykemeldt 70%, og tror det er bra
 
Back
Topp