Bekkenløsning?

Vannlilje2021

Flørter med forumet
MayDay2021
Noen som kjenner på bekkenløsning allerede ?
Hadde ikke noe med første før helt på slutten, og da er jo alt vondt :hilarious: Så husker ikke helt hvordan det var.
Hva er dere første tegn? Og noen tips?

Stikkinger ved halebeinet, eller nederst i ryggen - litt mot hofte kammen isj, eller vondt/murringer i det området.

Fysioterapeut og øvelser/trening der. Jeg trener i slynge minimum en gang i uka. Jo før man begynner jo mer klarer man å forebygge for hvor vondt det kan gjøre senere når man blir tyngre!

Reise seg med samlet ben, gå med korte skritt, lik belastning på begge ben når man står. Pute fra ankel opp til lyske slik at ankel, kne og hofte ligger i lik høyde og ligg på siden slik. Ved plager - hvil i overnevnte stilling da det gir minst belastning i bekkenet og mest hvile. Viktig å ikke presse seg for mye - da blir det bare værre i lengden.

Jeg var veldig dårlig sist, og tok det ikke alvorlig nok. Var sta og jobbet for mye og for lenge. Det gjorde at jeg sleit i flere år etterpå.

Jeg er alerede 50% sykmeldt pga bekkenet...! Starta egentlig med at jeg fikk noen låsninger som kiropraktoren fint fikk løst opp. Men nå får jeg veldig vont i halebeinet, korsryggen og helt rundt og ned i lysken når heg har stått/gått litt for mye. (Passer dårlig når du er frisør...) så nå er jeg som sagt 50% sykmeldt og har fått beskjed om å holde meg mest mulig i ro.
Har fått bekkenplager tidlig med de to første også...

Har begynt å kjenne på det her også. Sist svangerskap var det bare de siste par månedene jeg kjente på det. Nå startet det like vondt som det slapp sist:banghead: Satser på å få stagnert utviklingen!

Ja, har hatt symptomer i 2-3 uker allerede. Er 13 uker på vei nå. Har hatt det med de to andre og, og det kommer tidligere for hvert barn tydeligvis. Akkurat nå er jeg 50 prosent sykmeldt pga kvalme/tretthet, men mistenker at jeg må fortsette med 50 pga bekkenet når kvalmen gir seg..
De første symptomene er for min del smerter/verking lavt i korsryggen som brer seg litt ned mot rompa og ut mot hoftene ish...Det er i alle fall viktig å lytte til kroppen, ellers straffer du bare deg selv til syvende og sist.

Ja, har hatt symptomer i 2-3 uker allerede. Er 13 uker på vei nå. Har hatt det med de to andre og, og det kommer tidligere for hvert barn tydeligvis. Akkurat nå er jeg 50 prosent sykmeldt pga kvalme/tretthet, men mistenker at jeg må fortsette med 50 pga bekkenet når kvalmen gir seg..
De første symptomene er for min del smerter/verking lavt i korsryggen som brer seg litt ned mot rompa og ut mot hoftene ish...Det er i alle fall viktig å lytte til kroppen, ellers straffer du bare deg selv til syvende og sist.
Det er slik jeg også kjenner det ! Der forklarte du egentlig veldig godt hvordan det kjennes for meg. I tillegg til at jeg kan få «stikk» forand/mellom bena hvis jeg reiser meg fort eller type ut av bil. Skulle egentlig vært hos legen i morgen, men nå er jeg blitt forkjølet så får nok ikke lov til å stille til den timen.. :dead: hehe

Back
Topp