Bekkenløsning....?

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Dere som har hatt eller har bekkenløsning, kan dere beskrive hvordan det føles?

Har den siste mnd blitt så stiv og støl i hoftene og ryggen, gjør vondt å gå, veldig vondt å tungt å snu seg om natta pluss at jeg hører en knekke lyd hver gang jeg snur meg..:wideyed:
 
Alle får bekkenløsning, men ikke alle får smerter.

Hos meg sitter smertene i symfysen, egentlig litt vanskelig å beskrive - men gjør veldig vondt å gå, snu meg i senga, gå ut av senga og sofa osv. kan høre kneppelyd foran i bekkenet noen ganger. Det er en slags verkende og stikkende smerte. Men veldig vanskelig å beskrive. Jeg har også bekkenlåsning bak og det kjenner jeg ved at jeg er veldig stiv og øm i korsryggen.

anbefaler å ta kontakt med fysioterapeut eller kiropraktor med god kunnskap på gravide, for å få veilending og evnt behandling dersom du har låsninger :)
 
Dere som har hatt eller har bekkenløsning, kan dere beskrive hvordan det føles?

Har den siste mnd blitt så stiv og støl i hoftene og ryggen, gjør vondt å gå, veldig vondt å tungt å snu seg om natta pluss at jeg hører en knekke lyd hver gang jeg snur meg..:wideyed:
Jeg har slitt med dette av og på siden uke 10. Fikk etterhvert konstatert bekkenlåsning i tillegg og det har vært det som har gitt meg de store smertene. Da satt det på den ene siden i korsryggen og ned mot rumpa, litt som en kniv som ble dyttet innover i visse stillinger og ellers veldig stivt og vondt. yHar hatt god effekt av 2 timer hos kiropraktor når det virkelig låser seg og går et par ganger i måneden nå til enten osteopat eller svangerskapsmassasje. I tillegg til at jeg har kjøpt meg bbhugme pute som jeg ligger med mellom beina på kvelden og når jeg sover :)
 
Mine smerter er bak på baksiden av bekkenet, over hoftene. Jeg kjenner det mest om jeg har gått eller stått mye. Må gå med veldig korte skritt, og å gå fort er bare å glemme. All bevegelse som gjør at foten havner bak hoften, som i når man går normalt, er vondt.
 
Mine smerter er bak på baksiden av bekkenet, over hoftene. Jeg kjenner det mest om jeg har gått eller stått mye. Må gå med veldig korte skritt, og å gå fort er bare å glemme. All bevegelse som gjør at foten havner bak hoften, som i når man går normalt, er vondt.
Har du sjekka deg for låsninger? Kan fort hende det vil hjelpe med litt knekk hos kiropraktor. Jeg har også slike smerter du beskriver og når jeg har vært hos kiro så letter det veldig - men kommer tilbake, så må gå fast :)
 
Trodde jeg hadde bekkenløsning, men det var låsning. Gikk til kiropraktor to ganger over to uker og ble knekt på plass. Ble mye mye bedre. Så det var nok hovedproblemet for min del. Anbefaler at du prøver kiropraktor
 
Back
Topp