Bekkenløsning

Nurket21

Andre møte med forumet
Hei jenter! Har noen av dere prøvd bekkenbelte? Fysioen mener jeg har begynnende bekkenløsning og prøvde å teipe bekkenet, men sa at hvis det ikke funket ville hun anbefalt bekkenbelte. Med teipen var jeg konstant øm og hadde konstant vondt, så jeg måtte bare fjerne den.. Har bekkenbelte funket for dere? Er det vondt eller ubehagelig?

Hei jenter! Har noen av dere prøvd bekkenbelte? Fysioen mener jeg har begynnende bekkenløsning og prøvde å teipe bekkenet, men sa at hvis det ikke funket ville hun anbefalt bekkenbelte. Med teipen var jeg konstant øm og hadde konstant vondt, så jeg måtte bare fjerne den.. Har bekkenbelte funket for dere? Er det vondt eller ubehagelig?
Jeg prøve belte med førstemann (13 år siden). Likte det ikke, synes det var ubehagelig. Mulig de er bedre i dag, men er vel smak og behag. Jeg synes det virker best med jevnlig kiropraktor (bekkenogbarn) og øvelser. Viktig å ikke gå for mye, stå for lenge, sitte for lenge,(stivner) ikke ta utfallsøvelser, ikke store skritt over noe, eller tvist kroppen for mye. En del hensyn vil hjelpe. Bevegelse er viktig. Rulle med bekken og hofter på gymball og litt knebøy feks. Og ikke minst knipeøvelser!
Bekkenleddsmerter er kjipt, men det går heldigvis over for de fleste etter graviditeten :)

Back
Topp