Bekkenløsning?

Bolla2021

Flørter med forumet
MayDay2021
Fikk plutselig sterke smerter i bekkenet på Venstre side i dag... jeg har store smerter når jeg går og klarer ikke å bevege meg normalt. Jeg har prøvd å Google litt, og da står det er det faktisk ikke er uvanlig å få bekkenløsning i 1. trimester.... håper virkelig det går over, for jeg er bare 9+1! Jeg har vært gravid før, men ikke født...
Er det noen som har noe erfaring med dette???

Fikk plutselig sterke smerter i bekkenet på Venstre side i dag... jeg har store smerter når jeg går og klarer ikke å bevege meg normalt. Jeg har prøvd å Google litt, og da står det er det faktisk ikke er uvanlig å få bekkenløsning i 1. trimester.... håper virkelig det går over, for jeg er bare 9+1! Jeg har vært gravid før, men ikke født...
Er det noen som har noe erfaring med dette???

Fikk i uke 12 sist og 11 nå :arghh:

Invalidiserende bekkensmerter x 3 og nå igjen. Ta kontakt med fysioterapeut asap. Google om du finner noen med ekspertise innen bekkenplager.

Kjente det hogget i i går etter at jeg hadde stått og jobbet en del timer. Hinket resten av kvelden og har vært av og på i dag. Så jeg tolker det som bekkenløsning med smerter som jeg hadde i forrige sv.skap. Er nok forskjellig hvor tidlig man får det og hvor vondt man kan få:)

Jeg fikk det før 12 uke sist, legen mente det var umulig jordmor sa det var slik flere fant ut at de var gravide. :p

Anbefaler fysioterapeut asap og begynn med trening. Hold bein samlet når du reiser deg opp, går ut av bil, og generelt sitter. Når du ligger pass på å ha bekkenet, kneet og ankelen i samme høyde - helst med en fast dyne eller andre ting fra lysken og ned til ankelen. Ta korte skritt når du går, og ikke gå breibeint. Stå med likt vekt på begge ben når du lager mat eller lignende. Gode sko med demping og unngå høye hæler.

Lykke til og god bedring!

Takk for svar dere! Jeg får vel bare se hvordan det er i morgen... håper det er forbigående.... så ikke akkurat for meg at mitt første svangerskap skulle være sengeliggende...:sour:

Fikk det så tidlig som uke 7 sist og varte hele svangerskapet. Hjalp med behandling.
Merker det nå også, er 12+1. Skal starte med behandling i morgen

Hva slags behandling får du??
Jeg skal gå til en kiropraktor som har spesialisert seg i bekken plager under og etter svangerskap som jeg har blir anbefalt av andre.
Håper det kan hjelpe å holde det i sjakk så jeg ikke blir verre og klarer meg bedre enn sist.

Bekkenvondt var mitt første symptom som jeg fikk i uke 3-4 :hilarious: Har fått øvelser av fysio allerede. Sist var jeg 100% sykemeldt fra uke 17, og det er min store skrekk... få hjelp så fort du kan :happy:

Ja, har så smått begynt å merke det. Eller dvs det starter i korsryggen til å begynne med, og så er det nesten så forplanter seg videre litt senere i svangerskapet. I dag merker jeg det ekstra godt da jeg har gjort endel husarbeid. Lurt å lytte til kroppen og ta signalene på alvor i alle fsll. Klok av skade fra de andre svangerskapene.

Jeg fikk det også veldig tidlig i første trimester sist, så kom det for fullt i uke 20 der jeg slet med å stå og gå.
Nå kjente jeg det i uke 6 første gang og har fortsatt litt småvondter nå og da og er snart i uke 13. Nå venter jeg bare på at det skal bli skikkelig ille om ikke verre som sist. Da var det rett før jeg måtte i rullestol. Hører at det ofte blir verre andre gang :sorry:

Dere som allerede kjenner det - ikke gå å vent på at det skal bli værre. Det finnes hjelp å få. Begynn med forebyggende behandling før det blir værre. :bag: snakker av erfaring

Back
Topp