Bekkenløsning

MSG93

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som kan forklare typ bekkenløsning / smerter? Hvor ca det sitter og hvordan dere merker det?

Etter fødsel med nr 1 klarte jeg nesten ikke gå, kunne ikke kjøre bil, slet med smerter fra typ nederst i ryggen på ene siden og halve rumpa som stråla nedover. Har slitet periodevis med dette tidligere. Ekstreme smerter hvis jeg har ligget for lenge eller sittet for lenge i samme stilling i perioder, akuratt som det låser seg og enkelte ganger ved at jeg går.

I dag verker det typ i korsryggen og rumpa, akuratt som jeg er støl eller slått meg. Verker og stråler litt opp og nedover, helvete å gå i trappa til tider og nå ubehag bare ved å ligge / sitte i sofaen . Slet ikke med sånt i 1 svangerskap kun månedene etter fødsel og tidvis etterpå.. :laughing001:laughing001

Jeg har også opplevd samme type smerter to siste ukene. Har vært til kiropraktor to ganger og kjøpt bbhugme pute som jeg sover med. Er veldig obs på å sitte på faste underlag slik at bekkenet ikke blir feilbelastet. Og blitt 40% sykemeldt nå i neste to uker for å kunne ta litt pauser gjennom arbeidsdagen. Etter 5 dager med dette regimet kjenner jeg merkbar bedring. Det er med andre ord en del ting du kan gjøre for å bli bedre, gjerne tidlig behandling :)

Noen som kan forklare typ bekkenløsning / smerter? Hvor ca det sitter og hvordan dere merker det?

Etter fødsel med nr 1 klarte jeg nesten ikke gå, kunne ikke kjøre bil, slet med smerter fra typ nederst i ryggen på ene siden og halve rumpa som stråla nedover. Har slitet periodevis med dette tidligere. Ekstreme smerter hvis jeg har ligget for lenge eller sittet for lenge i samme stilling i perioder, akuratt som det låser seg og enkelte ganger ved at jeg går.

I dag verker det typ i korsryggen og rumpa, akuratt som jeg er støl eller slått meg. Verker og stråler litt opp og nedover, helvete å gå i trappa til tider og nå ubehag bare ved å ligge / sitte i sofaen . Slet ikke med sånt i 1 svangerskap kun månedene etter fødsel og tidvis etterpå.. :laughing001:laughing001
Ta deg en tur til kiropraktor;-) dette høres ut som klassisk bekkenLÅSning:-)

Kan legge til at jeg hadde begge deler, altså bekken låsning og løsning, låsning er klassisk slik du beskriver her. Løsning kjentes litt annerledes ut. Den kjentes mer fremme på skambeinet, altså en mer brennende sviende smerte hvor det kjentes ut som man skulle rivne i to om man ikke gikk med samlet bein. Slik hører jeg flere beskriver den bekkenløsning smerten:-)

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, da har jeg blitt enda litt klokere i dag :happy::Heartbigred

Jeg hadde bekkenlåsning sist, og etter fødsel hadde jeg fortsatt smerter som løp fra hofta og ned utside lår. Kjenner at jeg har fått det samme igjen: det låser seg nede i ryggen. Jeg gikk tidlig til fysioterapeut sist, og for min del var kuren skikkelig dype tøyeøvelser på rumpemusklene. F.eks sitte på en stol/krakk/yogaball med beina i rett vinkel i gulvet, og så legge den ene ankelen over det andre kneet, så du kjenner en strekk inni setemuskelen.

Uffda! Har hatt tilsvarende smerter, spesielt når jeg har gått lengre turer eller sittet på dårlig underlag som svaberg og lignende. Etter to timer hos kiropraktor er det helt borte! Fikk konstatert låsning/stramhet i bekkenet. I følge kiro kommer bekkenløsning tidligst i uke 20 som regel (dog insividuelt) og at bekkenlåsning er mer vanlig tidlig i svangerskapet. Tror bekkenløsning gjør mer vondt foran, og i symfysen.

Kiropraktor sa det var lurt å oppsøke hjelp tidlig, for å få jobbet med det før det utvikler seg. Når det har blitt veldig gale er det ofte vanskeligere å jobbe med det pga smerter. Prognosene for låsning er veldig gode, og bekkenplager trenger i følge min kiro 3-6 behandlinger. Masse lykke til ♥️♥️

Uffda! Har hatt tilsvarende smerter, spesielt når jeg har gått lengre turer eller sittet på dårlig underlag som svaberg og lignende. Etter to timer hos kiropraktor er det helt borte! Fikk konstatert låsning/stramhet i bekkenet. I følge kiro kommer bekkenløsning tidligst i uke 20 som regel (dog insividuelt) og at bekkenlåsning er mer vanlig tidlig i svangerskapet. Tror bekkenløsning gjør mer vondt foran, og i symfysen.

Kiropraktor sa det var lurt å oppsøke hjelp tidlig, for å få jobbet med det før det utvikler seg. Når det har blitt veldig gale er det ofte vanskeligere å jobbe med det pga smerter. Prognosene for låsning er veldig gode, og bekkenplager trenger i følge min kiro 3-6 behandlinger. Masse lykke til ♥️♥️
Jeg ble så motivert av dette at jeg nå har kontaktet kiropraktor. Kanskje jeg også kan bli kvitt plagene ordentlig.

Back
Topp