Bekkenløsning

Lillehund

SMILE
Januarskatter 2015
Hei :)
Lurer på om det er mulig å få bekkenløsning så tidlig som i uke 15? Jobber på sykehjem så er en del trakking å har jobbet 9vakter i strekk, kjenner det litt smerter i lysken...

Lurer på om det er mulig å få bekkenløsning så tidlig som i uke 15? Jobber på sykehjem så er en del trakking å har jobbet 9vakter i strekk, kjenner det litt smerter i lysken...
Jeg er gravid med tredje og har merket bekkensmerter siden uke 10 ca, så tror det er mulig dessverre :/

JA, det er absolutt mulig å merke det så tidlig. Selv fikk jeg det ganske tidlig, allerede i uke 10. Hendte også ved første svangerskap. Er sykemeldt 100%, og skal ikke mye fysisk anstrengelse til før jeg får bekkensmerter. Jobber som sykepleier i eldreomsorgen, og som kjent blir det veldig mye fysisk tungt belastning, og derfor er ikke kroppen min i stand til å være i arbeid. Har vært på jobb og bidratt med administrativt arbeid, da arbeidsgiver er flink til å tilrettelegge sånt sett.

Anbefaler å ta hensyn til bekkenet om du blir plaget med bekkensmerter. Ikke overbelast deg selv. Jeg angrer på at jeg ikke tok mer hensyn i første svangerskap, for jeg var også en del plaget etter fødsel og i lang tid etterpå. Nå har jeg måttet dra meg i nakkeskinnet og minnet meg selv om hvordan jeg opplevde det sist. Foreløpig klarer jeg meg bra, men det blir mye påkjenning selv når en kar på 2 år krever sitt. :)

Ja! Mine bekkenplager begynte i uke 10, er nå 13+2. Jobber som pleieassistent på et eldrehjem, mye tunge løft å tråkking på hardt gulv. Har trappet ned arbeidet å jobber ikke så mange dager i uken nå, men jeg sliter fortsatt med sterke smerter.. Har gått til innkjøp av en bbhugme pute som jeg ligger med på natten og på dagtid når jeg slapper av, ellers tenker jeg å begynne hos fysio nå når de starter opp igjen. Skal til jordmor på torsdag, så skal høre hva hun tenker. Ingen mulighet for tilrettelegging på jobb, så slik jeg ser det selv ender det vell med 100% sykemelding om jeg blir verre.

Sniker
Er mange som kjenner det fra uke 4 dessverre :sorry:

Ja, det kan komme når som helst i svangerskapet dessverre.

Ja, jeg også merker nok litt. Ble bitt av løpebasillen for noen år siden, og prøver å jogge en del turer enda.. Men blir veldig stiv og merker det spesielt i hoftene.

Ja, jeg fikk det i uke 8. Er nå 16 uker og sykemeldt ut svangerskapet for det blir ikke noe bedre dessverre

Ja, det er mulig! Merket det ganske tidlig denne gangen, tredje barnet. Husker ikke helt når det begynte første gang, men andre gang kjente jeg det godt i uke 15. Var sykemeldt fra rundt uke 17 og ut svangerskapet.

Sniker. Ja. Her kom det i uke 16. Er nå i uke 18 og klarer nesten ikke å gå lenger.

Jeg har fått bekkenløsning i første trimester både denne gang og sist.

Jeg har kjempe vondt i bekkenet for tiden.. men en på jobben min mente det var for tidlig. Samboer måtte hjelpe meg opp av senga tilogmed.
Det er kjempe vondt bak ved bekken + korsrygg. Og i dag tidlig så hadde jeg vondt på forsiden eller hvordan jeg skal forklare det. Er det grunn til å oppsøke lege?

Jeg har også vondt i korsrygg ned mot bekkenet. Spesielt når jeg reiser meg. Ble litt bedre av å gå på gress og slikt. Hjemmekontor har ikke akkurat hjulpet.

Jeg har kjempe vondt i bekkenet for tiden.. men en på jobben min mente det var for tidlig. Samboer måtte hjelpe meg opp av senga tilogmed.
Det er kjempe vondt bak ved bekken + korsrygg. Og i dag tidlig så hadde jeg vondt på forsiden eller hvordan jeg skal forklare det. Er det grunn til å oppsøke lege?
Det er ikke for tidlig, nei. Bekkenløsning skyldes hormoner. Her fikk jeg det i uke 8.

Med mindre du har behov for sykemelding er det lite legen får gjort. Behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor som er god på bekkenløsning kan være til hjelp. Jeg har pleid å ha bassengtrening, men det er dessverre uaktuelt pga coronakrisen :(

Jeg er sykemeldt ut svangerskapet og går nå med krykker (uke 16)

Back
Topp