Bekkenløsning

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har noen hatt det før? Hvordan kjennes det ut?
Lurer på om kroppen min er gått i vranglås og gitt meg dette. Er min 4 graviditet og har aldri vært plaget. Men nå har jeg rar brennende følelse i ryggen og i mage musklene. Er super paranoid nå.

Jeg slet med bekkenløsning i 10 mnd etter forrige fødsel, men det kan sitte forskjellige plasser og arte seg veldig forskjellig.
Hos meg satt det mellom bena, jeg klarte ikke å skyve ting sidelengs med foten feks. Og skigåing var helt uaktuelt, pga at jeg ikke klarte å bruke musklene rundt bekkenbunnen for å holde bena samlet når skiene begynte å skli utover til sidene.
Hos en kollega av meg satt det opp mot korsryggen.

Jeg har fått kronisk bekkenleddsyndrom etter første baby for over 7 år siden, så kjenner dessverre på bekkensmerter hver dag (noen dager veldig lite og andre dager litt mer). Jeg fungerer i hverdagen, men enkelte ting gjør veldig vondt og jeg kan ikke bli med på alt alle andre kan.
Hos meg sitter det både i hofter, symfysen, rumpa og korsryggen, med sviende/brennende smerter samt stråling i lysk/lår. Akkurat nå fungerer jeg greit, men det blir vel mye vondere etter hvert sånn som de andre gangene tenker jeg :nailbiting:

Jeg har fått kronisk bekkenleddsyndrom etter første baby for over 7 år siden, så kjenner dessverre på bekkensmerter hver dag (noen dager veldig lite og andre dager litt mer). Jeg fungerer i hverdagen, men enkelte ting gjør veldig vondt og jeg kan ikke bli med på alt alle andre kan.
Hos meg sitter det både i hofter, symfysen, rumpa og korsryggen, med sviende/brennende smerter samt stråling i lysk/lår. Akkurat nå fungerer jeg greit, men det blir vel mye vondere etter hvert sånn som de andre gangene tenker jeg :nailbiting:
Uff. Ikke greit. Etter at jeg mistet i juni har jeg vært ekstremt plaget i korsrygg rumpe med brennende smerte. Og i symfysen forran. Kjenner det nå som jeg er gravid igjen. Får nevne det til jordmor når jeg skal til henne på fredag. Håper å finne noe forebyggende. Kan ikke bli verre. Da vil jeg ikke orke mye.

Jeg fikk det i uke 14 sist, endte til slutt med at jeg ikke klarte å løfte beina. Hadde planlagt keisersnitt, og dagen etterpå var alt borte av de smertene. Var en så stor lettelse, spent på hvordan det blir denne gangen :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jeg fikk det i uke 14 sist, endte til slutt med at jeg ikke klarte å løfte beina. Hadde planlagt keisersnitt, og dagen etterpå var alt borte av de smertene. Var en så stor lettelse, spent på hvordan det blir denne gangen :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Jeg lever i håpet om at det ikke blir verre en dette. Har allerede carpel tunnel i høyre hånd som må opereres før jeg er for langt på vei. Har fått fortime i januar på sykehuset. Trenger ikke flere spesi ting.

Jeg lever i håpet om at det ikke blir verre en dette. Har allerede carpel tunnel i høyre hånd som må opereres før jeg er for langt på vei. Har fått fortime i januar på sykehuset. Trenger ikke flere spesi ting.

Krysser fingrene for deg :happy:

Om du har «bekken og barn» i nærheten anbefaler jeg de på det varmeste! Lykke til :)
Tror ikke vi har det i Stavanger. Har ikke hørt om det. Men vet at vi har fysioterapeut trening for gravide på jobb. Så går ut fra at det starter opp etter nyttår igjen.

Back
Topp