Bekkenløsning

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Hei
Jeg har hatt to supre svangerskap som har gått som en lek. Men etter fjellturen i går kjenner jeg ømhet/stivhet eller noe i og rundt bekkenet. Jeg vet dette kan ha noe med at jeg bar minstejenta opp på ett fjell i bæremeis i går å gjøre men samtidig er jeg nå 30 år og eldre enn jeg har vært i de andre svangerskapene og dårligere trent.

Jeg har aldri hatt bekkenløsning før, er det noen med erfaringer om bekkenløsning så del gjerne. Hvordan kjenner man det, når starter plagene osv..

Anbefaler å bære i sele istedet for meis for den sitter gjerne bedre på kroppen :)

Ellers så hadde jeg litt problemer med bekkenet sist, men klarte å trene det vekk. Var kjapt i gang med å gå til fysio som gav meg øvelser og tips til hvordan snu seg i senga og reise seg på en bedre måte. Så trente jeg gravidyoga og bassengtrenging for gravide. Brukte og bekkenbelte når jeg sku gå langt.

Tror jeg var sterkere i bekkenet i slutten av svangerskapet enn før svangerskapet :hilarious:

Anbefaler å bære i sele istedet for meis for den sitter gjerne bedre på kroppen :)

Ellers så hadde jeg litt problemer med bekkenet sist, men klarte å trene det vekk. Var kjapt i gang med å gå til fysio som gav meg øvelser og tips til hvordan snu seg i senga og reise seg på en bedre måte. Så trente jeg gravidyoga og bassengtrenging for gravide. Brukte og bekkenbelte når jeg sku gå langt.

Tror jeg var sterkere i bekkenet i slutten av svangerskapet enn før svangerskapet :hilarious:

Lurt. Tenker også begynne med skikkelig trening for å styrke bekkenet. Og forhåpentligvis få litt energi:facepalm: frøkna jeg bar i går har aldri likt bæresele men det er lenge siden jeg prøvde det sist så skal jammen teste det ut.

Her begynte bekkenplagene før positiv test. Med forrige fikk jeg det ca halvveis.
Bbhugme redder nattesøvnen. Og av trening er det øvelser i samarbeid med fysio og svømming..

Når det kommer variere jo.
Men her har det begynt med smerter i korsrygg og ned i rompa + fremme i symfysen.

Lurt. Tenker også begynne med skikkelig trening for å styrke bekkenet. Og forhåpentligvis få litt energi:facepalm: frøkna jeg bar i går har aldri likt bæresele men det er lenge siden jeg prøvde det sist så skal jammen teste det ut.
Det er ikke så lett alltid med de selene heller. De fleste tar på seg beltet for langt nede (det skal være helt opp under puppene) og da sitter jo barnet ikke opptimalt. Du kan jo prøve å se i en bæregruppe om de ser noen småjusteringer som gjør bærekomforen bedre for dere begge?

Sist svangerskap startet det 3,5 mnd før termin. Og det var fordi jeg var på ferie med en tung koffert som jeg dro med meg et lenger stykke. Var ikke plaget i det hele tatt før det. Men da trodde jeg flere ganger at vannet gikk mens jeg slet på den kofferten, og fra da var det bare veldig vondt. Var i jobb frem til permisjon, men det var det eneste jeg orket. Var altfor vondt å gå til at jeg orket å gjøre så mye etter jobb. (Har kontorjobb)

Sist svangerskap startet det 3,5 mnd før termin. Og det var fordi jeg var på ferie med en tung koffert som jeg dro med meg et lenger stykke. Var ikke plaget i det hele tatt før det. Men da trodde jeg flere ganger at vannet gikk mens jeg slet på den kofferten, og fra da var det bare veldig vondt. Var i jobb frem til permisjon, men det var det eneste jeg orket. Var altfor vondt å gå til at jeg orket å gjøre så mye etter jobb. (Har kontorjobb)

Hjelpes. Skal holde meg unna kofferter skjønner jeg. Jobber som lærer og i 1. Klasse fra høsten av så masse aktivitet ute og inne. Heldigvis er jeg svømmelærer så bassenget er jeg i ofte. Meeen ikke så mye for egen del da skal ta opp bekkenplager med lege på første time mim storesøster har slitt veldig og vært sykemeldt i svangerskap pga det. Målet mitt er å være i jobb hele veien:rolleyes:

Back
Topp