Bekkenløsning

Lykkelig 12

Andre møte med forumet
Hei,
Er det flere som begynner å kjenne vondter i bekkenet? Jeg er 15+3 i dag og har vondt i bekkenet, når jeg sitter, ligger og går. Ikke veldig vondt, men ubehagelig. Hadde det bare på slutten i de to andre svangerskapene, så syntes dette er litt for tidlig

Har hatt det til og fra siden positiv test, men holder jeg meg unna gulvvask og annet belastende går det greit enn så lenge. Irriterende tidlig! Er 15+4 og kjenner det hver dag nå. I starten kom og gikk det. Forrige gang starta det vel mellom uke 18 og 20 tror jeg.

Med første hadde jeg det fra uke 15 ca, nå har jeg hatt vondt i bekkenet siden 9 dager etter eggløsning. Det blir også bare verre og verre :/

Tror jeg kan kjenne det litt, sitter mest bak i setet og noen ganger litt stråling i symfysen. Gjør øvelser når jeg kjenner vondt og det har pleid å hjelpe :) er 19+5.

Gikk en dag i elendige sko, da var det skralt samme kveld og morgenen etterpå. Har vært flink å ikke bruke de skoa igjen og heller tenke komfort når vi skal bevege oss litt, så håper det holder seg unna. Må starte med daglige øvelser igjen, vært helt forferdelig dårlig til det! Må sette på alarm slik jeg hadde før i tiden for å huske p-pillene mine på kvelden :hilarious: Ellers går det plutselig to uker til før jeg husker det.

Jeg har veldig vondt i symfysen. Og plages med bekkenet mest på høyre siden. I tillegg har jeg fortsatt veldig smertefulle ligamentamerter. Trenger ikke røre meg engang før det river skikkelig til. Kan ligge helt avslappet på sofaen når det starter, og da kommer jeg meg ingen vei. Klarer ikke hverken reise meg eller snu meg.

Har hatt tidvis vondt i bekkenet på venstre side i lang tid allerede, startet nok rundt uke 8/9. Hittil har det vært helt overkommelig og har ikke begrenset meg på noen måte. Men jeg håper jo virkelig at det ikke blir verre utover! Noen som vet om tidlige bekkensmerter kan føre til mer smerter lenger uti svangerskapet?

Jeg er hoven og vond rundt symfusen. Noenganger er det vondt fra morgenen av andre ganger kun etter mye gåing.

16+1

Har hatt tidvis vondt i bekkenet på venstre side i lang tid allerede, startet nok rundt uke 8/9. Hittil har det vært helt overkommelig og har ikke begrenset meg på noen måte. Men jeg håper jo virkelig at det ikke blir verre utover! Noen som vet om tidlige bekkensmerter kan føre til mer smerter lenger uti svangerskapet?

Min erfaring er tidligere og mer vondt for hvert svangerskap, og at det ikke blir bedre, men værre utover.
Men betyr jo ikke det blir slik for deg :)

Ja har kjent det en stund nå
I bakre og ytre bekken kjennes det hver dag særlig når jeg går inn og ut av bilen
Fremme får jeg slike kraftige riv innimellom, da kjennes du ut som hele vulva skal sprekke

Hatt bekkenløsning i alle svangerskapene men kun med jentene at jeg hat hatt det skikkelig på fremsiden også

Hos meg sitter smertene bak på venstre side i korsryggen, de stråler ned i venstre fot. Det er så vondt at jeg kun jobber 50% nå. Får oppfølging og behandling hos fysioterapeut, med god effekt.
Ikke hatt bekkensmerter med de to andre. Nå startet det i uke 11. 15+6 i dag.

Hos meg sitter smertene bak på venstre side i korsryggen, de stråler ned i venstre fot. Det er så vondt at jeg kun jobber 50% nå. Får oppfølging og behandling hos fysioterapeut, med god effekt.
Ikke hatt bekkensmerter med de to andre. Nå startet det i uke 11. 15+6 i dag.
Åååå masse god bedring, godt at det hjelper med fysio
Jeg hadde også god effekt av fysio med første.
Men hadde enda bedre effekt av manuellterapi Som jeg hadde ved de andre svangerskapene

Ja, har begynt enda mer nå.. dessverre. 16+2 idag.. Fikk ikke før rundt uke 20 sist gang.

Fikk det som første graviditetstegn :bag: begynte hos fysio i uke 9, går litt opp og ned med kom mye tidigere denne gangen enn sist gang. Er 40% sykemeldt pga det. ( men jeg sitter hele dagen på jobb og det passer dårlig med et vondt bekken)

Åååå masse god bedring, godt at det hjelper med fysio
Jeg hadde også god effekt av fysio med første.
Men hadde enda bedre effekt av manuellterapi Som jeg hadde ved de andre svangerskapene
Takk for tipset om manuellterapeut:) Når det er såpass vondt så må en prøve det som er..

Huff, håper Manuellterapaut fungerer. Og at det iallefall ikke blir verre, litt tidlig med uke 15 :( :Heartred

Back
Topp