Bekkenløsning?

Solstrål1

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Hei!

Jeg har begynt å kjenne på smerter i korsryggen, med påfølgende stråling i rumpa, og nedover. Av og til svikter beinet under meg. Er dette noe som kan betegnes som bekkenløsning? Jeg er førstegangs gravid, og er veldig usikker. Jeg er 15+1 idag, hvis det spiller noen rolle.

Har du noen gode råd til kløende legger og rygg? På kvelden begynner jeg å klø noe voldsomt, og dette skjedde etter jeg ble gravid..

Hei og gratulerer!

Ang svikt i benet og smerten kan dette komme av flere årsaker. Alle får bekken løsning, der bekkenet, brusk og bindevev blir mykere for å kunne utvide seg så det er plass til at et barn kan fødes. Noen har mer smerter enn andre. Hvis du har en låsning eller skjevhet i bekkenet som ellers ikke er plagsomt kan dette i svangerskapet gi økt smerte. Derfor har noen veldig god effekt av kiropraktor, noen har av fysioterapi og noen manuell terapeut eller trening. Det er flere byer som har bekken og barn klinikker som er spesialisert på dette med alle profesjonene på et sted. Fortsetter det slik anbefaler jeg at du får det undersøkt, da for å gi økt livskvalitet:)

Ang kløe kan huden forandre seg mye i svangerskapet, drikk rikelig og smør kroppen er det beste rådet. Noen har også effekt av antihistamin ( allergi medisin) eller rett og slett bytte skyllemiddel, vaskemiddel eller kros såpe:)

Håper det var til litt hjelp!

Ha en fin kveld!

Back
Topp