Bekkenløsning

Bkno6575392

Første møte med forumet
Er 7+3 og har nå i flere dager hatt store smerter helt nederst i ryggen på venstre side. Føler at beina svikter, kan vertfall ikke ta for lange skritt og ikke gå for fort. Det er absolutt værst på kvelden og hvis jeg har vært litt i aktivitet.
Er dette bekkenløsning, kan det komme så tidlig?

Vanskelig for meg å si om det er det ene eller det andre. Mange forskjellige typer bekkensmerter som kan gjøre seg gjeldende på forskjellige tidspunkt og forskjellige steder.

Forrige svangerskap fikk jeg problemer allerede i uke 7 (6 pluss et eller annet). Jeg hadde vært på joggetur og det kjentes ut som jeg hadde fått lyskestrekk på venstre lår som etterhvert gikk over til smerter på venstre side av symfysen. Jeg ble gradvis verre gjennom hele svangerskapet og kunne knapt gå på slutten.

Denne gangen holder jeg meg langt unna løping og andre ting jeg vet trigget smerter sist, men jeg kjenner symfysesmerter når jeg går langt eller hvis jeg går fort og har gjort det er par uker allerede... Er 9+6 i dag.

Det som var gjengangeren for meg, var at smertene ble verre etter jeg hadde vært aktiv og satt meg ned. Fikk problemer med å reise meg og hadde problemer med gangen flere dager etterpå hvis jeg hadde gjort det som trigget mest.

Kom deg til en fysio som er flink med bekken. Da får du nok svar på om det er bekkensmerter eller ikke. Ikke dermed sagt at du blir bedre, for det kommer an på hva som fører til dine smerter men verdt er forsøk :)

Back
Topp