Bekkenløsning?

GravidPåHjemmebane

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2018
Halloen dere,
Siden mange av dere plages med bekkenløsning, kanskje dere vet om det er det jeg begynner å kjenne på? Hadde i mitt forrige svangerskap hatt innmari vondt i baken, noe jeg da bare gikk ut i fra at var bekkenløsning. Etter fødsel gikk jeg til behandling og det viste seg at det var halebeinet. Samme smerten kom raskt tilbake denne gang, og jeg har vært en gang til behandling. Osteopaten sa da at smerten sitter i muskelfestet der bekkenmuskulaturen slutter, og at det dermed har direkte sammenheng med bekkenet. Men likevel ikke bekkenløsningsmerter, skjønte jeg han riktig. I dag har jeg derimot kjent en bankende (men relativt svak) smerte i korsryggen, litt sånne ilinger nedover. Er det bekkenløsningsmerter, mon tro? Skjønner jo at graden av bekkensmerter varierer, og sikkert type smerte og. Jeg bare undrer meg om jeg kan vente mer av dette, eller om det bare er en dag med (ny type) smerter i korsryggen...

Ikke at jeg er noe ekspert på dette, men tror ikke at dette er bekkenløsning. Dog er det nok helt sikkert en form for bekkensmerte/bekkenplage.
I forrige svangerskap var jeg plaget med halebeinet, korsryggen og isjiasnerven i setet/låret, denne gangen sitter det hovedsaklig i lyskene, symfysen og isjiasen.
Tror jeg har lest en plass at hvis plagene sitter bak så er det bekkenlåsning, hvis de sitter foran så er det bekkenløsning. Men igjen, jeg vet ikke mer enn at jeg har vært plaget med begge deler selv, og har aldri fått noe mer konkret diagnose enn bekkensmerter/bekkenplager[emoji12]

Takk for svar! Den murringen/snerten i korsryggen gav seg etter noen dager, så det er bra :) så håper at de bekkenrelaterte gravidplagene mine holder seg til halebeinet!

Back
Topp