Bekkenløsning

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Flere som har slitt med det før?
Virker som den er tilbake her nå for fullt. Fikk den veldig tidlig med forrige barn også (uke 11..)
Nå har jeg hatt gradvis små vondt i en uke. Og etter en tur på kjøpesenter for å handle inn til bursdag imorgen, er jeg helt ødelagt.
Det gjør så sinnsykt vondt.
Tatt 1 G paracet uten noen form for virkning..

Jeg vet at bekkenløsning kan begynne tidlig, synd at du skal måtte plages med det allerede :(
Jeg var plaget med det på slutten av nr 2, ikke noe særlig.
Har dessverre ingen tips, uten om og prøve og ikke gjøre brå bevegelser og vandre så mye, men alt dette vet du nok fra før av :)

Jeg sleit med det masse i forrige svangerskap og trur det er det som startet allerede her. Har så vondt i halebeinet og korsryggen, klarer ikke gå for mye og klarer nesten ikke bøje meg ned.. dritvondt!!

Sleit ikke mer enn vanlig med nr 1(slitasje i bekkenleddene) men nå kjenner jeg at den er på tur 9+4 i dag. Verst etter en dag på jobb.

Jeg har fått bekkenløsning, 9+0 i dag. Vært sykemeldt for det i snart tre uker allerede.. Hadde da hatt vondt i 1,5-2 uker.

Kjedelig når man må tenke på hver ting man gjør for at hverdagen skal gå opp.
Hadde bekkenlåsning helt til slutten sist svangerskap.. med krykker og hele pakka. Det ga seg endelig POFF over natta. Etter noen dager flytta bekkenløsningen seg til lysken. Kiropraktor syns jeg ikke virket noe særlig.
Dette svangerskapet startet det allerede før jeg visste jeg var gravid, men har gått greit helt til nå i uke 12. Første time hos fysio på tirsdag. Spennende å se om det virker :)

Ligger meg hver kveld med skikkelig verk i fra hoftene og ned i begge beina. Store smerter i korsryggen og mot venstresiden. :/ kan av og til oppleve at venstre foten er helt nummen. Hadde det ikke sånn med nr 1 før senere i svangerskapet .
Håper det blir litt bedre etter hvert !

Ja, veldig med nr 1 ....kjente det litt med nr 2 og nå er det samma som nr 1...klikker og sklir i hele hofte og lyskepartiet:(

Hvordan kjennes bekkenløsning ut? Har begynt å få sporadisk veldig vondt på begge sidene av halebenet, mest høyre. Kun ved bevegelse. Er 10+1 i dag.
Kan det være bekkenløsning? [emoji21]

Hvordan kjennes bekkenløsning ut? Har begynt å få sporadisk veldig vondt på begge sidene av halebenet, mest høyre. Kun ved bevegelse. Er 10+1 i dag.
Kan det være bekkenløsning? [emoji21]

Man kan kjenne det både nederst i ryggen og i lysken. Noen ganger kjenner man det iler nedover beina også. For meg startet det også i ryggen og kjennes nesten ut som om beina har gått ut av ledd. Det varierer nok litt hvilken side man har vondt på. Legen sa at det er lurt å starte behandling så fort som mulig så man kanskje forhindrer at det blir veldig mye verre. Etter hvert kan det gjøre vondt å stå for lenge, sitte for lenge, ligge eller gå.. mye fint man skal igjennom [emoji14]

Bekkenløsning, jepp. Verst etter de mest travle/lengste dagene i barnehagen. Prøver å forebygge med skogsturer, holde kroppen i gang når dagsformen tillater det.
Gode sko er viktig da!

Bekkenløsning, jepp. Verst etter de mest travle/lengste dagene i barnehagen. Prøver å forebygge med skogsturer, holde kroppen i gang når dagsformen tillater det.
Gode sko er viktig da!

Jeg jobber i barnehage, og kan ikke jobbe pga bekkenløsning. Jeg trodde også at det var bra å gå turer osv, men fysioterapeuten har nå sagt at man skal gå minst mulig. Spesielt ikke opp og ned i skogen. Og man skal heller ikke løfte. Når man jobber på småbarn er det stort sett det man gjør[emoji23] Bekkenet skal hvile mest mulig for å forhåpentligvis ikke bli verre.

Jeg jobber i barnehage, og kan ikke jobbe pga bekkenløsning. Jeg trodde også at det var bra å gå turer osv, men fysioterapeuten har nå sagt at man skal gå minst mulig. Spesielt ikke opp og ned i skogen. Og man skal heller ikke løfte. Når man jobber på småbarn er det stort sett det man gjør[emoji23] Bekkenet skal hvile mest mulig for å forhåpentligvis ikke bli verre.

Her sier manuellterapauten min motsatt.
Hun sier det beste er trening med stabil vekt på begge ben, og turer i terreng.
Man må prøve å holde seg i bevegelse og god form for å forebygge det.
Musklene rundt bekkenet vil jo hjelpe å stabilisere bekkenet og leddene rundt.

Leste en artikkel om å være gravid i bhg, hvor to damer satt der på sommeren med hver sin struttende mage og sa at det gikk helt fint å være gravid å jobbe i bhg og tenkte "jadda, prøv bekkenløsning på glatta dere...". Lurer litt på vinteren ja, både med uteklær og aktiviteter. Hos meg må de pent klatre opp gardintrappa selv gitt...! Prøver også å være flink til å ta meg tid, ikke stresse, men er lettere sagt enn gjort altså. Nå er jeg hjemme med bihulebetennelse, og da legen spurte om hva hun kunne gjøre for meg så spurte jeg om kun sykemelding. Vanligvis så hadde der jo vært smertestillende/antibiotika og så tilbake på jobb, så dette er litt uvant!

Her sier manuellterapauten min motsatt.
Hun sier det beste er trening med stabil vekt på begge ben, og turer i terreng.
Man må prøve å holde seg i bevegelse og god form for å forebygge det.
Musklene rundt bekkenet vil jo hjelpe å stabilisere bekkenet og leddene rundt.

Jeg gikk til kiropraktor sist svangerskap. Fikk samme beskjed som deg. Gå turer osv. Men til slutt gikk jeg med krykker. Aner ikke om det var fordi jeg presset meg for hardt eller om det var tilfeldig, men denne gangen skal jeg gjøre motsatt[emoji23] Får selvfølgelig øvelser for å styrke muskulaturen rundt bekkenet, mye i vann, noe som er deilig når man får vondt av andre ting.

Leste en artikkel om å være gravid i bhg, hvor to damer satt der på sommeren med hver sin struttende mage og sa at det gikk helt fint å være gravid å jobbe i bhg og tenkte "jadda, prøv bekkenløsning på glatta dere...". Lurer litt på vinteren ja, både med uteklær og aktiviteter. Hos meg må de pent klatre opp gardintrappa selv gitt...! Prøver også å være flink til å ta meg tid, ikke stresse, men er lettere sagt enn gjort altså. Nå er jeg hjemme med bihulebetennelse, og da legen spurte om hva hun kunne gjøre for meg så spurte jeg om kun sykemelding. Vanligvis så hadde der jo vært smertestillende/antibiotika og så tilbake på jobb, så dette er litt uvant!

Det er en tøff jobb fra før, og enda tøffere når kroppen jobber imot deg. Man har jo hjelpemidler, og det skal tilrettelegges, men det hjelper ikke å skru ned stellebordet tre cm[emoji23] i begynnelsen prøvde vi at jeg skulle sitte mest mulig i ro på gulvet, men det nytter ikke. Man er opp og ned og frem og tilbake hele dagen! Og hver gang man reiser seg opp henger det en unge i hvert bein[emoji23] Veldig glad i jobben min altså, men den bekkenløsning + barnehage går ikke sammen dessverre! Typisk å bli syk i tillegg også. Stakkars deg! Hold ut!! God bedring[emoji253]

Jeg jobber også på småbarnsavdeling men har heldigvis ikke hatt bekkenplager..begynner å få småvondt i ryggen nå da men vet ikke om det er begynnelsen på noe verre..men ikke mye ro å få på en småbarnsavdeling akkurat...er jo opp og ned og frem og tilbake hele dagen..

Back
Topp