Bekkenløsning

Smule

Elsker forumet
ååå nydelig!! Har aldri slitt med bekkenet tidligere, men nå skal det tydeligvis få kjørt seg!
Var ute med mini i dag, ruslet rundt i sentrum, handlet litt, spiste is osv... 2 timer brukte vi.
Da jeg kommer hjem, og går opp trappen hjemme, så kjenner jeg det med én gang. Det gjør vondt i hoftene, Gud så vondt! Og det har tydeligvis ikke tenkt til å gi seg med det første...
Dette blir jo flott, fjerdemann skal vel ødelegge mammaen sin :hilarious:

Kan man gjøre noe for å forebygge, ev noe som hjelper mot vondtet?
Hvis noen sitter med gode tips og råd, så tar jeg imot med stort takk :D

Jeg har også begynt å plages, selv om jeg er førstegangsgravid og i uke 7... [emoji51] Men har ikke kjempesmerter heldigvis! Jeg var rask å få time hos kiropraktor, der får jeg behandling med trykk på triggerpunkter, knekking av bekken, tøying etc. I tillegg har han gitt meg tøyelvelser jeg gjør hjemme. Har allerede hjulpet litt på nattesøvnen! I dag var jeg også å svømte, og det var deilig [emoji4]

Jeg var plaget med nr 2, da hjalp det med en balanse mellom ro og hvile :)
Og det å tenke over hvordan man satt seg og reiste seg opp slik at man ikke belastet ryggen feil. Denne gang har jeg vært til kiropraktor, var det 2 dager før positiv test og håper det gjør underverker. Kjenner jeg ikke kan sitte for lenge, og tur i skog er bedre enn hard asfalt.
Kanskje få deg en time til fysio så tidlig som mulig slik at det ikke blir for ille hvis man kan forebygge? :)

Jeg anbefaler å få time hos fysioterapeut hvis det fortsetter. De kan forebygge en del. Jeg gjorde ikke det, og kom i gang altfor sent. Og det gjør jeg ikke igjen [emoji6]

Takk for gode tips! Jeg skal kontakte en fysioterapeut på mandag, kjenner at jeg må forebygge det jeg kan, for dette var ikke noe stas :(

Anbefaler boken "frisk graviditet". Der er øvelser for å forebygge, lindre og kurere smerter i bekkenet. Jeg har startet med disse, da jeg kjenner på smerter i korsryggen. Redd for låsning da det sitter mest på høyre side..

Forøvrig en veldig fin bok om trening i svangerskapet, trimester for trimester.

Back
Topp