Bekkenløsning

Lillesnupp92

Andre møte med forumet
Noen her med bekkenløsning og ekstremt vondt i og rundt skambeinet, med gode råd for å lindre plagene? :( Med 10 uker igjen av svangerskapet kan det virke helt håpløst å få gjennomført de siste ukene dersom ting ikke blir litt bedre ☹ smertene er ekstra ille etter å ha sittet en stund og så skal opp å gå... [emoji20]

Prøv deg frem med ro og hvile, føttene høyt, varme på kan hjelpe, fysio, krykker... Her har jeg en godstol som kan legges langt bak og den er som regel god å sitte i for bekkenet. Ellers blir jeg verre jo mer jeg gjør. Løft føttene samlet når du skal flytte dem eller opp av sofa/senga. Føler med deg. Vet hvor vondt det er [emoji178] har også 10,5 uker igjen

Støtter det maispire2018 skriver, men ville også anbefalt en time hos kiropraktor og sett om det hjalp. Hjelper meg utrolig mye, går en gang i uken nå, og i perioder det er bedre hver 14 dag, men nå som jeg har 11 uker igjen så er plagene større hos meg. For noen hjelper kulde, andre varme. Du må prøve deg frem hva som er best. Men sitte for meg er håpløst, jeg må ligge i sofaen med bbhugmeputa eller sitte litt på ball når jeg ser TV. Men prøv kiropraktor, trur du virkelig vil kjenne forskjellen etterpå[emoji4][emoji171]

Varmeflaske eller rispose, og det de andre skriver over. Sklilaken i senga-noen kommuner låner ut (sånn at du kan "rulle" deg rundt når du skal snu deg, eller ut av senga) men ikke her, så jeg har faktisk sydd et av glatt stoff i kveld.

Høres ikke noe godt ut! Ser du har fått noen fine forslag, så jeg håper noen av de kan hjelpe så du slipper å ha det slik resten av svangerskapet:) God bedring:)

Bekkenbelte, trenger ikke være av den dyre sorten belte tilpasset for gravide med bekkenplager da belte ikke funker for alle, du kan prøve billigere varianter som brukes til trening.

Lytt til kroppen, finn en "rytme" i hverdagen der du fordeler arbeid. Gode hvilestilinger.

Hvis jeg har gjort for mye i hverdagen har jeg så store smerter i fra nederst i korsryggen og nedover mot beina, og jeg klarer knapt å gå på do. Mannen masserer med tigerbalsam, av og til hjelper det.

Å gå til fysio har hjelp meg en god del. Enda litt vondt, men ikke sånn at jeg føler meg døden nær hver gang jeg beveger meg [emoji23] og vurderer ikke å finne krykker lengre som jeg gjorde på det verste [emoji16]

Jeg går til gruppetrening hos fysioterapeut en gang i uken, pluss gjør øvelser hjemme/forsøker følge hennes råd ift hvordan jeg skal gå/stå/sitte osv. I tillegg går jeg til kiropraktor 1-2 ganger i uken, der han knekker meg opp pluss løsner på muskelfester og spenninger. Kombinasjonen av de to har hjulpet meg fra å nesten ikke komme meg på do alene, til at jeg fungerer, om enn ganske så redusert.

Fysio, bekkenbelte, samt minst mulig bevegelse og basseng :)

Hilsen,
tidl. Lillemy00 som ikke kommer inn på brukeren sin!

Bruk bassenget. Gjærne barnebasseng. Gå fram og tilbake i vannet. Det skal vist nok vær veldig effektivt.. skulle selv vært å prøvd, men kommer meg aldri avgårde [emoji85][emoji85]

Har vært hos naprapat som har trykket på punkter fra kneet og oppover lysken og jobbet med musklene rundt sete. Synes faktisk det hjelper :) og bevegelse i varmt vann.

Jeg har også hatt veldig vondt i symfysen og i lysken på begge sider. Gangvansker pga. det. Har fått god hjelp av bekkenstabiliserende øvelser i slynger som jeg fikk av fysioterapeut. Kan være verdt å sjekke ut, selv om plagene ikke blir helt borte. Så går jeg minst mulig og hviler mye ellers.

Back
Topp