Bekkenløsning?

godegull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Mailykken 2025
Hva var dokka symptom på bekkenløsning, for dei som har hatt det før/har hatt det før?

Har hatt bekkenløsning siden uke 12. Erfarer smerter foran i symfysebeinet og i korsryggen. Begynte først med at jeg hadde vondt i korsryggen, men det har gradvis forplantet seg til symfysebeinet. Smertene kommer ved den minste anstrengelse. Selv en liten tur innom butikken kan være nok. Er visse oppgaver hjemme jeg unngår, som å rengjøre og støvsuge. Dette overlater jeg til samboeren så langt det lar seg gjøre. Noen dager blir bekkenet utsatt for mer belastning enn det burde, og når smertene da er som verst, hender det at jeg også får hodepine. Da sier kroppen ifra om at jeg må ta det med ro. Hender jeg må bruke krykker av og til, bare for å få avlastet bekkenet. Det pleier å hjelpe veldig på. Ellers fungerer det veldig bra for min del å være i varmebasseng.

Har heller ikke vært i jobb siden november. Det var da jeg begynte å slite som mest og så at det ikke fungerte å jobbe. Jeg jobber i eldreomsorgen, og på min arbeidsplass er det mye fysiske anstrengelser. Først var jeg 100% sykemeldt, og nå 90%. Er på jobb én dag i uka hvor jeg selv får mulighet til å bestemme når jeg kommer og går, og jeg gjør andre arbeidsoppgaver hvor jeg ikke trenger å utsette kroppen for fysisk anstrengelse. Arbeidsgiver er heldigvis veldig flink til å tilrettelegge. ;)

Kjedelig! Har kjent det i korsryggen eit par veker, og i dag begynte eg å kjenne framme også (i symfysebeinet..?). Jobber som lærer på barnetrinnet og er slitsomt å jobbe... vanskelig å unngå aktivitet der...

Jeg har gradvis fått mer og mer bekkenløsning og er nå 80% sm pga det. Vil jobbe, så jeg tviholder på de 20% så lenge jeg klarer. Her sitter det mest på venstresiden. Problemer med å få med meg venstre fot når jeg går, og har fryktelig vondt inni svangen og videre over låret. Det forplanter seg nedover i foten og oppover i ryggen. Har også vondt over hele ryggen langs halebeinet, i den høyde. Også knekker det heler tiden. Veldig plagsomt! Jeg tar Paracet av og til når det blir for vondt, og har effekt av den.

Jeg kjenner det i begge sider bak, fra nedre del av ryggen og ned i hvert lår, pluss hele veien rundt og foran i symfysen. Merker symfysen blir verre nå som magen kommer også[emoji19] fryktelig ubehagelig. Jobber 100% og har tre små hjemme. Burde trappe ned nå, men tenker hele tiden, bare en uke til[emoji849] har hatt kraftig bekkenløsning i alle svangerskapene mine.

Back
Topp