Bekkenløsning?

ECB

Glad i forumet
Jeg tror jeg har fått bekkenløsning.
Det begynte med smerter i korsrygg. Noe jeg egentlig ikke tenkte noe over da jeg har dette ganske ofte pga ryggskade.
Men den siste uken har jeg fått kjempevondt i bekkenet og ned i beina. I natt var det så vont at jeg nesten ikke fikk sove. Har aldri hatt dette før.

Om det er bekkenløsning, bestill deg time til fysioterapeut. Trenger ikke henvisning fra fastlege lenger :) drar du kommunalt er det mye billigere, men til gjengjeld kan det være lenger ventetid. Når det er sagt er gravide ganske høyt oppe på prioriteringslista deres :)

Om det er bekkenløsning, bestill deg time til fysioterapeut. Trenger ikke henvisning fra fastlege lenger :) drar du kommunalt er det mye billigere, men til gjengjeld kan det være lenger ventetid. Når det er sagt er gravide ganske høyt oppe på prioriteringslista deres :)
Jeg skal ringe legen i morgen å få time for henvisning. Så på nettet at gravide kan få behandling hos fysio gratis ved bekkenløsning så skal prate med legen om dette.

Jeg skal ringe legen i morgen å få time for henvisning. Så på nettet at gravide kan få behandling hos fysio gratis ved bekkenløsning så skal prate med legen om dette.

Gratis fysio hvis man har bekkenløsning med gangvansker, etter det jeg har forstått. :happy:

Åj, ja, det visste jeg ikke! Da må du ringe legen ja. Uansett lurt å ta det på alvor så raskt som mulig :happy:

• Liker
Reactions: ECB
Åh ta det rolig!! Sov med noe mellom bena. Bekkenløsning har den store æren av å lage ringvirkninger om man ikke tar hensyn!
Sitt med bena samlet og prøv å ungå å løfte noe. Får du det skikkelig er det et rent H......!
Fikk det i uke 23 med nr 3 og det forsvant ikke før hun var 4 mnd gammel.. fysj så vondt det var..
Fikk det bank i bordet ikke med nr 4, men er spent denne gang, får jeg "kan" ikke ta det rolig i dette svangerskapet..

Åh ta det rolig!! Sov med noe mellom bena. Bekkenløsning har den store æren av å lage ringvirkninger om man ikke tar hensyn!
Sitt med bena samlet og prøv å ungå å løfte noe. Får du det skikkelig er det et rent H......!
Fikk det i uke 23 med nr 3 og det forsvant ikke før hun var 4 mnd gammel.. fysj så vondt det var..
Fikk det bank i bordet ikke med nr 4, men er spent denne gang, får jeg "kan" ikke ta det rolig i dette svangerskapet..
Sover med en pute mellom beina, men det hjalp ikke inatt.
Jeg sitter mye i ro og mannen skjønner heldigvis at jeg har vont. Har fått strikket nesten en halv mariusgenser i str xl siden søndag. Det sier vel egentlig hvor mye jeg sitter i ro. Og får jeg kjempevont så har jeg heldigvis muligheten til å gå å legge meg i sengen en stund. Er utrolig takknemlig for at jeg har en så utrolig forståelsesfull mann <3

Anbefaler akupunktur mot bekkenløsning. Funker som bare rakkern! Kan fås privat eller hos enkelte fødeavd :)

Lytt til kroppen! Jeg sliter med det når jeg ikke er gravid også. Faktisk (bankibordet) mer når jeg ikke er gravid, dette fordi jeg ikke til hensyn til det første gang.

Invester gjerne i et bekkenbelte, det hjelper meg mye [emoji4]
Ellers som de sier, sov med noe mellom beina. Ammepute etc .

Back
Topp