Bekkenløsning

Bringebær

Gift med forumet
Dette er vårt 4 barn og med de tre første hadde jeg ekstrem bekkenløsning. Ble verre og verre for hver graviditet (er bare to år mellom hver) og med siste kjente jeg det FØR jeg testa og kunne nesten ikke gå[emoji17]. Ble frarådet flere graviditeter, hvertfall innen nær fremtid. Etter første hadde jeg også betennelse foran i symfysen..
Nå er det snart 5 år siden siste og jeg har trent godt det siste 1 1/2 året for å komme i form igjen og styrke bekkenet.
Og nå er jeg 10 uker på vei med fjerde. Har gått fint frem til nå, men nå kjenner jeg det så smått bak. Kjenner jeg er veldig engstelig... ikke er jeg så flink til å ta det med ro heller.

Andre som sliter, har slitt med bekkenløsning. Trener dere fortsatt? Jeg tørr nemlig ikke helt[emoji849]

Jeg er førstegangs og har null erfaring, men kjenner jeg får en del vondt i korsryggen og "halebeinet". Antar det har med bekkenet og gjøre og er redd det skal bli værre. Foreløpig kommer og går det litt og jeg aner ikke hvordan jeg eventuelt skal forebygge:p

Jeg trener ikke noe særlig annet en og ut å gå.. men sliter mere med bekkenet denne gangen [emoji17] kjent det siden uke 6-7 å begynte å bli skikkelig vondt i uke 10 [emoji17] har ikke så mange andre tips og komme med enn å kjøpe bekkenbelte!
Her er det snart 5 år siden jeg var gravid sist..

Følger med her. Kjenner også smerter og at jeg blir sliten i korsryggen, så må vel finne noen gode øvelser :)

Jeg har hatt det med begge... med første så var jeg 100% sykmeldt og turde ikke røre på meg.... DET var det dummeste jeg noen gang har gjort:sour:... Med andre gikk jeg turer i skogen på et par timer hver dag og trente lett styrke.... Resulterte i et mye bedre bekken og at jeg ikke la på meg så mye (noe som er en fordel pga bekkenet og ryggen). Anbefaler sterkt å holde seg litt i aktivitet så det ikke stivner helt, så får man heller tåle litt vondt. En annen ting er jo de som blir omtrent sengeliggende da... Så ille har jeg ikke vært så kan ikke uttale meg om det. Kommer til å holde meg aktiv og trene styrke nå også ettersom hva kroppen vil. :)

Jeg har begynt å få det, uke 9. Trener ingenting pga kvalme. Men kjenner det verker hvis jeg har gått mye en dag!

Jeg tenker at du vel har krav på behandling og trening når det har vært så ille sist? Det er veldig viktig å begynne tidlig med riktig type trening, og behandling i form har fysioterapi/kiroprator kan være både lindrende og bidra til å dempe utviklingen av plagene. Men det er essensielt å begynne tidlig, så jeg ville bedt lege om henvisning så fort som mulig.

Jeg er førstegangs og har null erfaring, men kjenner jeg får en del vondt i korsryggen og "halebeinet". Antar det har med bekkenet og gjøre og er redd det skal bli værre. Foreløpig kommer og går det litt og jeg aner ikke hvordan jeg eventuelt skal forebygge:p

Jeg hadde slik sist rundt uke 12-14, så forsvant det igjen! Tror livmor presser på der nå! Så det er ikke nødvendig det blir verre [emoji1317]

Sniker fra august. Hatt bekkenløsning siden uke 4 tross førstegangs (blir jo interessant om vi skal ha fler). Ikke trent annet enn små turer med hunden og noen øvelser jeg fikk av fysio :) Men kvalmen har også vært ødeleggende her siste måneden..

Jeg har prøvd alt de siste gangene. Fysio, kiropraktor, Fysio trening for damer med bekkenløsning, trening, svømming, bekkenbelte(ble det verre av) og akupunktur. Usikker på hva jeg syns hjalp da det ble verre uansett. Men vet at en mellomting mellom å ta det rolig og holde seg i bevegelse er lurt, og at Fysio kan virke lindrende. Så jeg får nok bare vente å se.

Med første mann fortsatte jeg å trene jogging, noe som førte til at bekkenet begynte å spore feil i symfysen og det var helt ekstremt smertefullt. Der hjalp heldigvis kiropraktor med å få det på plass igjen, men da var det allerede blitt betent. Så løping kan jeg fraråde ved bekkenløsning.

Jeg har prøvd alt de siste gangene. Fysio, kiropraktor, Fysio trening for damer med bekkenløsning, trening, svømming, bekkenbelte(ble det verre av) og akupunktur. Usikker på hva jeg syns hjalp da det ble verre uansett. Men vet at en mellomting mellom å ta det rolig og holde seg i bevegelse er lurt, og at Fysio kan virke lindrende. Så jeg får nok bare vente å se.

Med første mann fortsatte jeg å trene jogging, noe som førte til at bekkenet begynte å spore feil i symfysen og det var helt ekstremt smertefullt. Der hjalp heldigvis kiropraktor med å få det på plass igjen, men da var det allerede blitt betent. Så løping kan jeg fraråde ved bekkenløsning.

Jeg har ikke bekkenløsning, men jeg jogget for tre uker siden, og etter de sleit jeg med å gå skikkelig en uke etterpå! Gikk seg til igjen! Men fy søren! Og da fikk jeg skikkelig respekt for dere som sliter! Blir ikke mer jogging på meg heller! Savner å jogge da[emoji173]️

Back
Topp