Bekkenløsning..?

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sist gang jeg gikk gravid hadde jeg ikke bekkenløsning over hodet. Kjente jeg var sliten de siste ukene, men tror ikke jeg hadde noe bekkeløsning.

Pga av min uvitenhet dukker derfor spørsmålet opp: er rundt 10 uker nå, men allerede dager etter positiv test rundt uke 4 kjente jeg av og til at det "stakk" inne i skinka/rumpeballen. Tenkte ikke så fælt over det, fordi det varte bare 1 sekund ellernoe. Dette har kommet hyppigere, og i dag sitter "stikket" lenger. Kjenner det spesielt nå i kveld...og lurer på om dette kan være bekkenløsning? Jeg har nesten ikke klart å gjøre noe i dag pga av kvalme og har vært store deler av dagen på sofaen, så lite anstrengelse også...

Noen med erfaring?

Jeg lurer på det samme :p kommer å går litt hos meg, men føler det kommer mer og mer nå. Har vondt i det som føles ut som halebeinet og korsryggen. Aner jo ikke hvordan bekkenløsning føles heller.

Jeg har hatt veldig vondt i korsryggen og halebenet og det begynte for ca 2 uker siden. Klarte ikke legge meg ned eller reise meg opp fra sengen, og alt var ekstremt vondt. Har vært hos fysio to ganger i uken de siste ukene og er mye bedre nå. Men fysioterapauten min mente i hvert fall at det ikke var unormalt å ha smerter i korsryggen(bekkenet) både tidlig og sent i svangerskapet.

Hormonene gjør jo at bekkenet blir slakkere under graviditeten, men ikke alle som merker noe til det eller symptomene på bekkenløsning. Men det er nok veldig normalt at mange kjenner det litt i bekkenet. Jeg har tre barn fra før og har alle tre gangene hatt ekstrem bekkenløsning. Med sistemann merket jeg det før positiv test. Nå er dette 4 år siden og jeg har trent meg opp siden da og merker bank i bordet ikke noe til det enda. Litt øm nederst i ryggen/ hofta. Men av erfaring er jeg ikke i tvil om når det er bekkenløsning. For det er fryktelig vondt![emoji26]

Men de fleste snakker om halebeinet/ryggen? Hva med stikk i rumpa? o_O

Har begynt å kjenne bekkensmerter de to siste dagene. Var kjempe ille i går. Hadde en time på St.Olavs, og når jeg først var en tur i byen tok jeg så like gjerne en shoppingrunde. Kjente plutselig at jeg fikk så ondt i symfyseområdet, og etter hvert også i ryggen. Besøkte broren min utpå kvelden, og mens jeg lå på sofaen kjente jeg stråling ned til ene foten. I dag kjenner jeg på akkurat det samme. Har kun vært en tur på butikken i dag, og det var etter det at jeg begynte å kjenne på smertene igjen. Er for tida sykmeldt, så trenger heldigvis ikke å bekymre meg om hvordan det evt. skulle gå på jobb, men hvis det fortsetter med smertene når sykemeldingsperioden nærmer seg slutten, kommer jeg til å ta det opp med legen og evt. ønske ny sykemelding. Jeg jobber i helsevesenet, og det er ingen god kombo med tanke på at det er mye fysisk aktivitet.

Back
Topp