Bekkenløsning

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvordan kjenner man om man har det? Jeg har stikninger i korsrygg, og det stråler på innsiden av lår. Er ikke konstant. Men hvis jeg står veldi lenge eller har vært veldig aktiv. Er i følge mens termin 13+3 og tul 12+3 , er det ikke litt tidlig?

Det kan sikkert oppleves individuelt. For min del har jeg mest vondt på flankene i området mellom rumpa og korsryggen, med verk ned over hoftene og yttersiden av lår. Det er stort sett alltid der nå. Så får jeg vondt i symfysen med strålinger nedover innsiden av lårene når jeg går i trapper eller oppoverbakker. Det gir seg for det meste hvis jeg stopper gå i trapper/oppover.
Er 13 uker forresten, vært sånn i 1-2 uker.

Er første min. Så synes det er tidlig å få det nå. Men har ligget på sofaen i nesten 3 mnd, og endelig klart å røre meg igjen. To dager med samboer på sausanking og en økt med graviditetssvømming, og i dag husarbeid og fjøs, så sikkert det, men søstera mi hadde tidlig bekkenløsning derfor jeg er litt skeptisk

Når jeg hadde tvillinger i mage fikk jeg det i uke 6! Nå er jeg snart 10 og heldigvis ikke. Jeg tror det er veldig individuelt [emoji4]

Ok. Skal til legen om en uke, så tar det opp da om det fortsatt kommer å går. Har et håp om at hvis det er det, så kan jeg komme meg til fysio fort og kanskje få løsnet opp litt

Ok. Skal til legen om en uke, så tar det opp da om det fortsatt kommer å går. Har et håp om at hvis det er det, så kan jeg komme meg til fysio fort og kanskje få løsnet opp litt
Sikkert lurt å ta det opp før enn senere. Sist svangerskap tenkte jeg litt sånn "hvor ille kan det bli liksom" og "det blir sikkert bedre snart". Vel, jeg fant ut hvor ille det kan bli, og nei, det ble ikke bedre av seg selv. Så da jeg kontaktet hjelp så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg for alt var for låst og stivt. Så denne gangen spurte jeg etter henvisning med en gang jeg kjente noe nå, selv om det er tidlig, for vil virkelig prøve å unngå at det blir så ille denne gangen. Venter på time hos fysio om 1-2 uker nå [emoji4]

Ja skal ta det opp. Må man betale fysio selv?
Aner ikke. Sist gikk jeg privat så da betalte jeg vanlig sats. Tror det er rimeligere med henvisning, har fått det denne gangen. Kan si ifra etter jeg har vært der om 1-2 uker [emoji4]

Med førstemann hadde jeg vanvittig vondt. Gikk på krykker i 12 uker og var helt invalid. Kunne bruke 1,5 time på å komme meg ut av senga.

Trodde jeg var garantert å bli minst like ille med nummer to, men da var jeg helt tipp topp form hele veien. Kjente ingenting.

Så det er nok forskjellig fra svangerskap til svangerskap også, ja. :)

Med førstemann hadde jeg vanvittig vondt. Gikk på krykker i 12 uker og var helt invalid. Kunne bruke 1,5 time på å komme meg ut av senga.

Trodde jeg var garantert å bli minst like ille med nummer to, men da var jeg helt tipp topp form hele veien. Kjente ingenting.

Så det er nok forskjellig fra svangerskap til svangerskap også, ja. :)

Det var godt å lese. [emoji846] Jeg fikk bekkenløsning med første rundt uke 8. Visste forøvrig ikke at var det det var for det satt i halebenet, hadde bare hørt om symfysen før. Kom ikke i gang med fysio før ca halvveis i sv.skapet, og de siste månedene var laaaange og vonde. [emoji15]
Selv om det murrer litt har jeg et håp om at det ikke trenger å bli så ille denne gangen. [emoji1317][emoji56]

Ja skal ta det opp. Må man betale fysio selv?
Om du får henvisning fra lege, hvor det står bekkenleddsplager/bekkenløsning med gangvansker, så har du rett på å få det dekket. Da må du såklart gå til en fysioterapeut med driftstilskudd. Du skal finne en oversikt over fysioterapeuter med driftstilskudd i din kommune på kommunen sine hjemmesider. Mener jeg leste en plass at det gjelder inntil 24 behandlinger. Det er lett å Google seg frem til dette ved å søke bekkenløsning/bekkenleddsplager.

Back
Topp