Bekkenløsning?

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Hei Damer :)

Hvordan går det med dere og formen deres? Jeg har vært mer eller mindre konstant kvalm og sur fra uke 4 :shifty:
Nå har kvalmen begynt og avta, og dette har jeg gledet med til! Men nå melder det seg en ny "plage" nemlig bekkenløsning!o_O

Jeg hadde det sist svangerskap også, men fikk det litt senere i svangerskapet. Jeg var plaget veldig sist kunne nesten ikke gå, å så ut som en pingvin når jeg gikk.

Jeg syns lite om at det skal komme så tidlig, før magen synes og!:( Har vont i korsjryggen og i framsiden av bekkenet, mellom beina.

Har noen av dere begynt å få bekkenløsning? Jeg er nå i Uke 10+3 :)

Jeg begynte å få bekkenløsning i uke 6. Er 9+5 nå. Går til behandling hos fysioterapeut. Hadde det sist også. På under to uker syntes fysio det hadde blitt værre, så det ser ikke helt lovende ut. Er fremdeles i mammaperm med første, så ser ikke ut som det blir stort med jobb på meg i mellomtiden.

Jeg hadde bekkenlåsning i første svangerskap og den følelsen var noe av de første symptomene jeg fikk som gravid 3+0. Har forebygget med puter når jeg ligger og passer på å ikke krysse bena når jeg sitter. Smertene har avtatt noe. Tenker å oppsøke kiropraktor når det blir for ille.

Jeg begynte å få bekkenløsning i uke 6. Er 9+5 nå. Går til behandling hos fysioterapeut. Hadde det sist også. På under to uker syntes fysio det hadde blitt værre, så det ser ikke helt lovende ut. Er fremdeles i mammaperm med første, så ser ikke ut som det blir stort med jobb på meg i mellomtiden.

Huff! nei bekkenløsning er ikke noe gøy! Jeg er enda ikke så plaget av det, men kjenner det godt når jeg har vært aktiv. Vi Pusser opp huset for tiden, så jeg holder på meg forskjellig, og da blir jeg slitn i bekkenet utpå ettermiddagen :/

Jeg hadde bekkenlåsning i første svangerskap og den følelsen var noe av de første symptomene jeg fikk som gravid 3+0. Har forebygget med puter når jeg ligger og passer på å ikke krysse bena når jeg sitter. Smertene har avtatt noe. Tenker å oppsøke kiropraktor når det blir for ille.

jeg har ikke forebygget noe særlig, hva kan være forebyggende :rolleyes: jeg trodde ikke man kunne forebygge det, men ta hensyn til det og bygge opp med puter og slikt som du sier.

Huff! nei bekkenløsning er ikke noe gøy! Jeg er enda ikke så plaget av det, men kjenner det godt når jeg har vært aktiv. Vi Pusser opp huset for tiden, så jeg holder på meg forskjellig, og da blir jeg slitn i bekkenet utpå ettermiddagen :/
Hadde jeg aldri klart. Jeg har gjennomsnitt på 4-5 000 skritt i døgnet. Det er helt på grensa av hva jeg klarer.

Jeg blir veldig fort sliten i bekkenet, men heldigvis har jeg ikke noe bekkenløsning enda!

Når er det mest vanlig å få?

jeg har ikke forebygget noe særlig, hva kan være forebyggende :rolleyes: jeg trodde ikke man kunne forebygge det, men ta hensyn til det og bygge opp med puter og slikt som du sier.
Mulig feil ordlegging fra min sin side bare, beklager det. Men mener som du nevner, bygge opp med puter, prøve å sitte/ligge best mulig for å ikke gjøre det værre. Ikke løfte tungt, osv;)

Jeg blir veldig fort sliten i bekkenet, men heldigvis har jeg ikke noe bekkenløsning enda!

Når er det mest vanlig å få?

Nei, litt usikker på når man kan få det, det er ikke alle som blir plaget. men jeg mener å ha lest en plass i 2 trimester...men er usikker på det. :)

Vet ikke om det er bekkenløsning jeg plages med... men kjenner på smerter i hoftene, lysken nedre del av ryggen (rett over rumpa). Og får av og til følelsen av å ha bein av bly.... er bare 8+6 ennå...

Anbefaler bekkenbelte på det sterkeste! ❤️ hadde aldri trodd det skulle hjelpe så mye, men gikk fra å ha vondt 24/7 til å kunne fly på shopping i timesvis, så lenge jeg bruker beltet :)

Back
Topp