Bekkenløsning?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Hei
Kommer visst enda et spm fra meg her [emoji4]
Har tenkt at eg ikkje har bekkenløsning, og at vond rygg er som vanlig/forventet iom mye vekt foran på kroppen, større svai i ryggen+gammel skade som eg jevnlig er hos naprapat eller kiropraktor med (i tillegg til egentrening).
Men i går gikk eg en god tur (ca en time i rolig tempo), og midtveis begynte det å stikke og gjøre veldig vondt i symfysen (googla hvor den er da eg kom hjem). Varte hele kvelden og utover natta til eg tok noen paracet, kjennes ut som det er i ferd med å komme tilbake nå.
Er det bekkenløsning?
Sover med pute mellom beina og på siden eller på rygg med beina på pute, sykler ellers til og fra jobb (5-10 minutter), og det er også ubehagelig/vondt, avhengig av bukse.
Er det andre ting eg bør gjøre? Antar at det kan være lurt å dra til lege og få henvisning til fysioterapi...

Hei!

Symfysen kan for noen bli veldig smertefull, den blir løsere utover i svangerskapet og får den mye belastning eller bekkenet for stor belastning med vriding osv kan dette gi store smerter. Det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve å teke at du skal holde bekkenet ditt stabilt, ha samlede ben når du går inn og ut av bil. Sove med pute mellom bena helt fra ankler og opp mellom bena ikke kun mellom knærne da dette gir en vridning i bekkenet. Unngå å krysse bena når du sitter osv. Gå normalt, bruk gode sko og "rull" på fote, først hælen ned i bakken osv.

Ja dette høres ut som smerter pga bekken løsning.

En fysioterapeut som er spiralisert på det kan nok gi deg noen øvelser i forholdt til dette.

Riktig god bedring, og håper du finner en god ligge stilling i natt.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp