Bekkenløsning

BienMaia

Forelsket i forumet
Au!
Idag var formen så god at jeg prøvde meg på en liten rolig løpetur. 5 km i skogen, og nå verker det veldig i begge IS-leddene.
Jeg hadde bekkenløsning i mitt forrige svangerskap men ikke i første. Hadde håpet å slippe unna nå siden det er 5 år siden sist. Men nei! Nå er jeg skuffet og lei meg. Jeg gikk i gruppefysioterapi sist men opplevde ikke den helt store effekten.
Er det flere som har bekkenløsning allerede? Hvordan forholder dere dere til det? Trener dere på noen spesiell måte/spesielle øvelser? Går dere til behandling?

Jeg har bekkenløsning, blitt anbefalt til manuelterapaut for å knekke opp, men følt meg mye bedre i det siste, men fortsatt strålinger ned i venstre setemuskulatur, så jeg vurderer det enda :)

Har bekkenløsning her og. 100% sykemeldt og kommer til å være det hele svangerskapet [emoji1304] Utrolig kjedelig når man blir så dårlig, men manuellterapeuten min (som jeg har gått til i tre år) anbefalte meg å ta det så rolig som mulig for å slippe å irritere det mer en nødvendig, slik at jeg kommer meg så fort som mulig etter fødselen. Har slitt masse i etterkant etter begge de andre graviditetene, og skulle vel sånn sett egentlig ikke blitt gravid igjen nå.

Kjenner symfyseløsning smertene, og korsryggen/hofte , har begynt nå i uke 13
Slet med det sist også. Gikk da på svømming og kiropraktor.
På sv kontr hos fastlegen til uken skal jeg be om fysio rekv og søke etter steder med bassengtrening igjen.

Sist gong hadde eg vondt fra start (i symfysen) og kunne ikkje gå på slutten lengre enn ti meter. Eg har ikkje kjent så mykje enda, utenom ved brå bevegelser, men kome til å forebygge med bassengtrim, fysioterapi og gravidtrening/yoga osv siden eg har ryggplager fra før. Viss du syns gruppetrening ikkje passa fins det ulike typer, her fins f.eks slyngetrening og det er veldig virkningsfull trening som kan tilpassast alle[emoji2]

Takk for svar. Jeg skal prøve å finne ut av hva slags behandlingstilbud som finnes her. Verker veldig idag også men syklet en tur med barna, og det hjalp [emoji4]

Kjenner symfyseløsning smertene, og korsryggen/hofte , har begynt nå i uke 13
Slet med det sist også. Gikk da på svømming og kiropraktor.
På sv kontr hos fastlegen til uken skal jeg be om fysio rekv og søke etter steder med bassengtrening igjen.
Er det i skambenet? Jeg kjenner det jeg også! Jeg er 12 uker og førstegangs. Jeg går litt rart på tur med hunden[emoji28] Og kjente det godt i dag når jeg løftet noe delvis tungt fra en hylle i bakkekontakt! [emoji32]

Er det i skambenet? Jeg kjenner det jeg også! Jeg er 12 uker og førstegangs. Jeg går litt rart på tur med hunden[emoji28] Og kjente det godt i dag når jeg løftet noe delvis tungt fra en hylle i bakkekontakt! [emoji32]

Ja, det er skambenet :)
Jeg meldte meg på yogakurs nå, håper på at det kan hjelpe. Viktig å holde musklene i rygg og bekken sterke, for jo mer tungt jo mer vondt blir det :/

Jeg fikk kronisk bekkenleddsyndrom (kronisk bekkenløsning) etter sist fødsel. Etter 2 år fikk jeg trent det bort! :D Er gravid igjen nå, og som forventet kjennes det i bekkenet. Jeg begynte forebyggende hos fysio allerede i uke 8 denne gangen, og foreløpig holder det seg stabilt :)

Back
Topp