Bekkenløsning

Caca1

Blir kjent med forumet
Er det flere som har fått bekkenløsning? Er dere sykemeldt? Evt. hvor mye? Hvordan er dagene deres?

Jeg prøvde først 30% sykemelding, fungerte i en uke, prøvde 50% fungerte i nesten en uke før det sa stopp..[emoji18]. Nå har jeg vært 100% sykemeldt i snart to uker, og vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg er i uke 23, så det er lenge igjen. Skal jeg prøve igjen eller godta at bekkenet bare blir verre??
Noen dager føler jeg meg i nogenlunde grei form, og da prøver jeg å få gjort mest mulig, går tur, tar husvask, handler osv. OG da
kommer den dårlige samvittigheten..
Etter en god dag kommer alltid en skikkelig dårlig hvor jeg så vidt klarer å levere sønnen på 3år i Bhg.
Vil ikke være en som "skulker" jobben og bare går hjemme, men er liksom ikke en ressurs på jobb når jeg så vidt klarer å gå (jobber i butikk med mye gåing og ståing)
Hva ville dere gjort?

Pass på deg selv. Samvittigheten er jo din egen, slik at du selv må finne en måte og godta at en sykemelding er for det beste for egen helse. For mange sitter den erkjennelsen langt inne. Håper du klarer å kjenne at det er greit med sykemelding så lenge du trenger det.
Ellers tror jeg det er lurt å gjøre litt mindre enn man tror man klarer ift bekkenløsning. Prøv deg litt frem hjemme uten og tenke at du må tilbake i jobb. Håper det går bra etter hvert

I svangerskapet med eldste jenta mi presset jeg meg altfor lenge på jobb med et dårlig bekken, endte med at jeg nesten ikke klarte å gå i det hele tatt de siste månedene av svangerskapet ☹️ Sist var jeg sykemeldt hele svangerskapet pga bekkenet, og hadde jeg kunnet så ville jeg ha vært det denne gangen også. Nå er jeg student og målet er å få fullført 1. året og ta eksamen før det blir permisjon. Prøver å spare mest mulig på bekkenet og får litt tilrettelegging nå i praksis [emoji4]

Men ikke ha dårlig samvittighet for at du er sykemeldt, det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut!

Har kjent det i bekkenet og ryggen hele svangerskapet, og har vært delvis sykemeldt nesten like lenge. Enn så lenge fungerer 50% sykemelding, noe som gjør at jeg har en dag å slappe av mellom hver dag på jobb.

Jeg er ikke sykemeldt pga bekkenet nå, men jeg hadde veldig gale bekkenløsning i forrige svangerskap, tok det ikke rolig når jeg burde, så denne gangen er jeg litt mer forsiktig.

Jeg pleier å gå tur med ungene i helgene, men det resultere i at jeg gjerne blir sengeliggende resten av dagen pga bekkensmerter.

Ville begynt å gå til fysioterapeut, jeg skal begynne nå selvom det ikke å hver dag jeg har vondt, men er for sent når det gjør så vondt at jeg ikke klarer gå..

Tar man ikke hensyn til bekkenet i svangerskapet, så kan man og risikere å få plager med det veldig lenge etterpå. Mitt bekken hadde vist vært ute av stilling helt fra første svangerskap til svangerskap nr 2 (5 år mellom), noe som igjen har gitt meg mye ryggplager og mye smerter.

Vet ikke helt hvordan bekkenløsning kjennes ut men andre sier jeg har det. Jeg er sykemeldt 100% pga sterke kynnere men kjenner at pga ryggen og beina kunne jeg ikke jobber fullt. Jeg har vondt i korsryggen og hofter og så stråler ned i rumpa og lårene. Om du sliter deg ut på jobb så er det mye bedre med en sykemelding. Men du må jo ikke ha full om du ikke vil det. Kan jo ha 30% kanskje og kortere dager?

Jeg er fortsatt sykemeldt pga kvalme, men har plager med bekkenet som er dukket opp de siste ukene. Bortsett fra én kveld har det ikke vært veldig vondt, bare ubehagelig og plagsomt. Har fått litt øvelser av fysioterapeut og blitt anbefalt å ta det med ro og forsøke å være i basseng. Håper jeg kan jobbe litt snart siden kvalmen ser ut til å gå tilbake nå :) vet ikke om bekkenet blir verre av å jobbe, men jobber på kontor så det er fysisk avslappende på jobb :)

Jeg har vært sykemeldt siden november og har aldri noe dårlig samvittighet, fordi jeg mener at må sette seg selv og helsen sin alltid først og dytte vekk den velkjente ønsken å bevise noe som helst for deg selv eller andre rundt deg og pushe seg selv pga samvittigheten.
Mulig noen kan tenke at jeg er egoistisk, men det er tross alt deg selv og kroppen din du har som du skal leve med og oppdra barna dine og leve livet til du er minst 90 år gammel, så det er ofte sunt å ikke ha noe samvittighet :))

Bli hjemme og spar helsen din du :) Ikke få dårlig samvittighet selv om du fungerer litt bedre en dag. Jeg er 20% på jobb, og klarer det bare såvidt. Når jeg er der så syns jeg ikke at jeg jobber, jeg bare er på jobb liksom, sånn støtteansatt :p Så det er nesten mest for å ikke bli helt gal hjemme. For bekkenet sin del er jeg litt klar for å få 100% svangerskapspenger, det er kun for psyken at jeg karrer meg pp jobb iblant :p

100% sykemeldt. Vært det i ca. 2 mnd alt. Veldig vondt, og skal veldig lite til før jeg får store smerter. Det sitter i symfysen og lysken. I tillegg knekker det noe voldsomt når jeg beveger meg. Orker veldig lite. Litt husarbeid og henting i bhg er nok til at jeg er utslitt og har vondt. Bekkenet stivner helt når jeg har vært veldig aktiv.

Jeg er så heldig at jeg kan ha hjemmekontor, så har avtalt med arbeidsgiver at jeg er på jobb to dager i uka og jobber hjemme fra de andre dagene. Det fungerer ganske bra for meg.

Men jeg hadde aldri klart å jobbe noe særlig i butikk eller en annen gå/stå jobb.

Såå hadde jeg vært sykemeldt nå(akkurat slik min situasjon er per nå), selv om jeg kan ha hjemmekontor, og drev med alt mulig annet så hadde jeg hatt dårlig samvittighet. Men hvis jeg hadde som deg, jobba i butikk feks, så hadde jeg ikke ofra dårlig samvittighet en tanke. Du kan jo ikke sitte og glo i veggen heller, så lenge du klarer noe annet. Forskjellen er jo at du er sykemeldt, så da kan du tilpasse det helt selv og ikke gjøre noen ting hvis du har vondt. Mot at hadde du vært i jobb så hadde du jo ikke hatt noen mulighet til å tilpasse det.

Så jeg synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for noe. Så lenge man har prøvd sitt beste og prøvd å finne løsninger som kan funke så får man ikke gjort så mye mer :)

Plages her og. SV.skap isjas på toppen. Dagene er varierende. Men jeg klarer ikke all ståing og gåing på jobb. Så er 100% sm.

Back
Topp