Bekkenløsning

Tildus

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
Noen andre som har opplevd å få tidlig bekkenløsning?
Jeg slet med smerter før jeg viste jeg var gravid og har bare blitt verre. Allerede 100% sykemeldt og lege og fysio tror jeg vil forbli det ut svangerskapet.
Noen som har hatt det før som har blitt litt bedre?

Kan ikke være mye godt nei [emoji53] Ingen erfaring med det selv.. Har mye verking i halebeinet og nedover, men håper ikke det er starten på bekkenlåsning/løsning.

Masse god bedring ihvertfall [emoji8]

Jeg slet med smerter før jeg viste jeg var gravid og har bare blitt verre. Allerede 100% sykemeldt og lege og fysio tror jeg vil forbli det ut svangerskapet.
Er det din første eller?

Jeg fikk tidlig bekkenproblemer med begge mine. Med sistemann var det helt forferdelig.. fikk plagene med en gang testen var positiv.. jeg fikk noen øvelser i slynge som hjalp veldig. I tillegg var det helt supert å sykle rolig på trimsykkel og elipsemaskin. Da får man igang sirkulasjonen og jeg har faktisk ikke merket noe til nå i mitt 3 svangerskap. :) snakk med en fysioterapeut som kan hjelpe deg. Det finnes så utrolig mange gode øvelser som gjør hverdagen mye bedre. :) lykke til!! Og håper det blir bedre..

Jeg hadde med de to første, var ganske ille. Nå med tredje kjennes det hvis jeg går mye, men trener også mer og er mindre plaget enn tidligere. Få deg henvisning til fysio/naprapat ☺

Jeg hadde med de to første, var ganske ille. Nå med tredje kjennes det hvis jeg går mye, men trener også mer og er mindre plaget enn tidligere. Få deg henvisning til fysio/naprapat [emoji5]

Allerede begynt hos fysio. Har startet med litt akupunktur også, det har lettet litt på smertene

Jeg fikk tidlig bekkenproblemer med begge mine. Med sistemann var det helt forferdelig.. fikk plagene med en gang testen var positiv.. jeg fikk noen øvelser i slynge som hjalp veldig. I tillegg var det helt supert å sykle rolig på trimsykkel og elipsemaskin. Da får man igang sirkulasjonen og jeg har faktisk ikke merket noe til nå i mitt 3 svangerskap. :) snakk med en fysioterapeut som kan hjelpe deg. Det finnes så utrolig mange gode øvelser som gjør hverdagen mye bedre. :) lykke til!! Og håper det blir bedre..

Var hos fysio og fikk noen øvelser, får kjempe vondt av de[emoji53] og fysio anbefalte meg å ikke sykle[emoji15]
Jeg sykler mye til vanlig så ble i grunn lei meg, men vurderer å prøve en annen fysio bare får å prøve noe annet. Akkurat nå føler jeg meg litt låst, kan ikke gå tur, ikke sykle og får smerter av ingenting

Jeg hadde med de to første, var ganske ille. Nå med tredje kjennes det hvis jeg går mye, men trener også mer og er mindre plaget enn tidligere. Få deg henvisning til fysio/naprapat [emoji5]

Jeg trener til vanlig 4-6 ganger i uken, både styrke og sykling så skulle tro kroppen min skulle tåle litt mer. Nå kan jeg ikke gjøre noe før der blir vondt, men håper det kan lette litt så jeg kan fungere bedre hjemme for 2 åringen

Jeg fikk skikkelig bekkenplager i uke 14 sist. Slet med kraftig bekkenlåsning med nerver i klem og smertehelvete resten av svangerskapet. Tok nesten 6 mnd etter fødsel før jeg begynte å føle meg ok når jeg trillet vognen eller gikk tur. Kan ikke sykle, svømme eller jogge uten at smertene kommer tilbake. Fått beskjed om at det ikke kan fikses permanent før jeg er ferdig med å få barn.. derfor var det jo bare å kjøre på med en til, men hadde håpet å slippe unna denne gangen. Men har allerede hatt mye smerter den siste uken (8+6 idag) så lover ikke bra. Han som behandlet meg sist vil ikke ta i meg før jeg er over 12 uker, så må bare vente og håpe det ikke blir krise før det...

Var hos fysio og fikk noen øvelser, får kjempe vondt av de[emoji53] og fysio anbefalte meg å ikke sykle[emoji15]
Jeg sykler mye til vanlig så ble i grunn lei meg, men vurderer å prøve en annen fysio bare får å prøve noe annet. Akkurat nå føler jeg meg litt låst, kan ikke gå tur, ikke sykle og får smerter av ingenting
Så utrolig kjipt.. kanskje du må prøve å få noen andre øvelser? Alle er jo forskjellige, så det som funker for en person vil ikke nødvendigvis funke for den andre. Noe aktivitet må man jo ha.. håper virkelig du finner noen øvelser som gjør hverdagen din litt lettere. <3 ønsker deg masse lykke til. :)

Nei er min 2, hadde ingen problemer med bekkenet sist
Men bekkenet har vært gjennom en omgang med å være hormonpåvirka før. Alle får endringer I bekkenet ved svangerskap, så ikke rart om det er mer sensitivt for problemer gang nr 2.

Jeg hadde heller ikke store problem med nr 1. Litt vondter på slutten, men d regner jeg som normalt. Nå kjenner jeg at noe er galt allerede, men så lenge jeg er aktiv, og helst rir en tur eller to i uka, så holder jeg det i sjakk, enda! Håper ikke det blir værre [emoji14]

Håper du finner løsninger som fungerer for deg, sett på slynge øvelser feks?

Jeg hadde heller ikke store problem med nr 1. Litt vondter på slutten, men d regner jeg som normalt. Nå kjenner jeg at noe er galt allerede, men så lenge jeg er aktiv, og helst rir en tur eller to i uka, så holder jeg det i sjakk, enda! Håper ikke det blir værre [emoji14]

Håper du finner løsninger som fungerer for deg, sett på slynge øvelser feks?

Ble skikkelig vond sist jeg hadde øvelser i slynge med fysio.
Foreløpig så har det kun hjulpet litt med akupunktur

Back
Topp