Bekkenløsning?

Blomsterpiken83

Forelsket i forumet
Jeg har hatt endel smerter i bekkenområdet ganske lenge nå. Den siste tia har det blitt verre og i går kveld var det så ille at samboer mått hjelpe med å ta av sokkene
Vondten sitter for det meste i halebeinet og når jeg har sittet lenge er det vondt i begge rompeballene. Kan også kjenne det godt i overgangen mellom lår og vagina...
Hvis jeg har sittet stille lenge er det vondt å gå når jeg reiser meg opp.
Jeg har også store smerter i hoftene og knærne på natten. Er dette typiske bekkenløsnings smerter?

Lurer også på om det er fysioterapeut eller kiropraktor man skal ringe for å få behandling for slikt?

Phuuu... Dette ble langt syteinnlegg. Beklager det.

Ja høres ut som bekkensmerter... Ville anbefalt å gå til legen og så få henvisning til fysio.. Hvis legen skriver bekkenløsning med gangvansker så er fysio gratis :)

Ja høres ut som bekkensmerter... Ville anbefalt å gå til legen og så få henvisning til fysio.. Hvis legen skriver bekkenløsning med gangvansker så er fysio gratis :)

Ja jeg fikk henvisningen i posten i dag. Var bare usikker på om jeg skulle ringe fysioterapeut eller kiropraktor. Hva er egentlig forskjellen? :)

Ja jeg fikk henvisningen i posten i dag. Var bare usikker på om jeg skulle ringe fysioterapeut eller kiropraktor. Hva er egentlig forskjellen? :)
Husker ikkje helt no.. Eg går selv til en manuell terapeut og på mandag skal eg til en muskelterapaut fordi eg er desperat etter å finne noe som hjelper...

Jeg har bestilt time til fysioterapeut i morgen. Får håpe det hjelper. Håper muskel terapeuten hjelper for deg. Er slitsomt å gå å ha smerter.

Til meg står det at jeg er henvist til fysioterapaut.
Gjør det ikke det til deg?
Hva sa legen?

Jeg har ikke snakket med legen. Ringte bare sentralbordet som la inn beskjed til legen. Mottok henvisningen i posten noen dager etterpå. Men jeg ser jo nå at det står henvisning til fysioterapi på den. Uff så flaut. Kan jeg skylde på ammetåka allerede? :)

Jeg har ikke snakket med legen. Ringte bare sentralbordet som la inn beskjed til legen. Mottok henvisningen i posten noen dager etterpå. Men jeg ser jo nå at det står henvisning til fysioterapi på den. Uff så flaut. Kan jeg skylde på ammetåka allerede? :)

Haha :)
Jeg måtte inn til legetime for å få henvisning jeg :p

Nettopp kommet inn på forumet her, så tenke jeg skulle komme med et lite etterspill. Sjekk ut om det finnes noen bekkengrupper i området hvor du bor for gravide. Jeg fikk nylig anbefalt av jordmor på jobb en gruppetrening som de så fint kaller "GRAVIDE MED BEKKENSMERTER" som er drevet av fysioterapeuter. Skal til legen over helgen og spørre om jeg kan få enda en henvisning til fysio da jeg alt har fysiobehandling, men vil gjerne ha noe rettet mer mot bekkenet samtidig som jeg kan bli kjent med flere gravide i mitt nærmiljø.

Så snakk gjerne med jordmor eller forhør deg om bekkengrupper før du bruker henvisningen din et annet sted :)

Back
Topp