Bekkenløsning

Babydrøm2

Glad i forumet
Nå er jeg førstegangs gravid. Eller hatt en BO. Er det for tidlig å få bekkenløsning i uke 10? Nå er jeg usikker på om det jeg har. Smertene er isjas lignende og stråler nedover lårene. Dette har økt de to siste dagene.

Det er tidlig, men mulig! Det viktigste når man merker det så tidlig er å starte behandling. Jeg fikk det i uke 8 sist, nå merket jeg det før testen var positiv;)

i teorien så kan man få bekkenløsning allerede når kroppen produserer HCG hormonet, og som Øskebarn2017 sier, starte behandling mot det så fort en merker det er vel verdt tiden hos fysio i lengden... jeg skal be om fysio henvisning allerede når jeg skal inn og bare ta blodprøver...

Bekkenløsning er noe alle har hele svangerskapet, spesielt mot slutten, men ikke alle får smerter eller gangsperre.
Når man får det, kalles det "symptomgivende bekkenløsning."

Man kan få smerter når som helst, fordi det styres av hormonene.

Jeg fikk det før jeg engang visste at jeg var gravid, i uke 3. (!)
Legen trodde det var skiveutglidning, og jeg ble henvist til MR.
Heldigvis rakk vi å å få vite at jeg var gravid før vi fikk time. :)

Få henvisning til fysioterapeut med en gang. Det er gratis i svangerskapet, og 6 mnd etter fødsel. :)

Bekkenløsning er noe alle har hele svangerskapet, spesielt mot slutten, men ikke alle får smerter eller gangsperre.
Når man får det, kalles det "symptomgivende bekkenløsning."

Man kan få smerter når som helst, fordi det styres av hormonene.

Jeg fikk det før jeg engang visste at jeg var gravid, i uke 3. (!)
Legen trodde det var skiveutglidning, og jeg ble henvist til MR.
Heldigvis rakk vi å å få vite at jeg var gravid før vi fikk time. :)

Få henvisning til fysioterapeut med en gang. Det er gratis i svangerskapet, og 6 mnd etter fødsel. :)
Takk for svar. Har legetime om 2 uker som er førstekontroll, men det bli kanskje lenge å vente?

Forrige svangerskap fikk jeg "sympomgivende bekkenløsning", rundt uke 15. Men den gang skjylltes smertene bekkenlåsning. Bekkenløsningen min er kronisk, men nå har jeg holdt den i sjakk ett års tid. Fikk denne gang "symptongivende bekkenløsning" for 2 uker siden, altså ca i uke 9-10. Pga ferie har jeg uke kirotime før i midten av august. Er rimelig låst i bekkenet nå, så det skal bli spennende å se om det er låsning som er årsaken til den værste smerten nå og! Ser ikke særlig lyst på alle månedene jeg har i vente, pga bekkenet. Uten det, hadde jeg vært i superform nå:-)

Symptomgivende bekkenløsning i uke 6 her, med første. Så er vel ikke noe som er hverken for tidlig eller sent :)

Back
Topp