Bekkenløsning

Grågåsa

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Er det noen andre som har bekkenløsning her?

Har en helt forferdelig smerte i symfysen. Har hatt det ca 1 mnd, men det blir bare verre og verre. Klarer nesten ikke å gå:-(

Hvis du har/ hatt bekkenløsning hvordan opplever/opplevde du det?

Har begynt å kjenne på det nå, siste par ukene.

Sist hadde jeg låsning og smerter bak nederst i korsryggen og halebeinet, fra uke 9 til 31-ish, etter at hodet festa seg godt nedi bekkenet ble det mye bedre.

Nå er det klassisk bekkenløsning med smerter foran i symfysen, det kommer og går litt. Varierer fra verking og ømt i skambeinet til skikkelig ilende smerter, hvor det er vanskelig å gå (må ta bittesmå skritt).

Be legen om en henvisning til fysioterapi, det er viktig!
Få det behandlet!

Er det noen andre som har bekkenløsning her?

Har en helt forferdelig smerte i symfysen. Har hatt det ca 1 mnd, men det blir bare verre og verre. Klarer nesten ikke å gå:-(

Hvis du har/ hatt bekkenløsning hvordan opplever/opplevde du det?
Jeg har bekkenløsning med sterke smerter i symfysen. Jeg er sykemeldt og har gått til fysio hele svangerskapet. Det blir dessverre ikke noe bedre, men det kan hende det ikke blir verre. Jeg måtte ha hjelp av to jordmødre til å få bena opp og spredt da jeg skulle føde :( Man får jo ikke trent eller behandlet symfysen. Mye enklere om smertene sitter bak ved setemusklene. Føler med deg ❤️

Jeg fikk bekkenløsning i slutten av uke 4, og gikk til behandling frem til uke 16. Da var bekkenet blitt for løst, så all trening ville gjøre det verre fikk jeg beskjed om. Har gått på krykker siden uke 15, og klarer ofte ikke å gå i trapper... Har endt noen ganger med at mannen har måttet bære meg, fordi jeg rett og slett ikke klarer å bevege meg.
Skal vi ut, så er jeg avhengig av rullestol for å komme meg rundt. Har heldigvis fått handikapbevis, så slipper å parkere langt fra innganger osv.
Men jeg er glad så lenge jeg ikke er sengeliggende og kan klare meg stort sett selv hjemme. Er bare ni uker igjen nå:P

Huff. Føler med deg, fikk sykt vondt i symfysen forrige svangerskap, var helt jævlig å gå! Men så fikk jeg 100% svangerskapspenger fra jobb og da gikk det faktisk over. Jobben min var å sitte i en kontorstol hele dagen (tilrettelagt). Så det kan gå tilbake. Jobber du ennå?

Back
Topp