Bekkenløsning

M&ms

Forelsket i forumet
Da har jeg fått bekkenløsning :( Er 27+3 så har vel egentlig vært heldig som ikke har fått det tidligere, men fy faen så vondt det er! Før jeg skulle til jm idag begynte jeg og gråte på badet for det gjorde så vondt. Itillegg til bekkenløsning har jeg så kraftige kynnere på natten at jeg våkner av de og de kan holde på en stund :(
Dette var min lille utblåsning! Håper de neste 90 dagene går fort!

Jeg er litt over en uke bak deg og kjenner på det samme! Kam bare gi deg en god klem herfra og si at jeg føler med deg!

Bekkenløsning er forferdelig! :( Har antydninger til det, men ikke slått fullt ut (enda).
Lytt til kroppen din, og ikke gjør mer enn du må/orker. Klem til deg:)

Huff ikke noe morsomt!
Fikk du tips på ting å gjøre og ting du ikke burde gjøre?
Her har for eksempel mannen tatt over all vask og rydding av gulv, snuppa hjelper litt til med rydding da :)

Føler det har blitt bedre med det samt å høre skikkelig på kroppen.

Blir du sjekket opp ang kynnerene?

Heia, så kjipt at du plages. Gode tips fra ei som har hatt det sia uke 12 e: Få henvisning til fysioterapaut asap, det e gratis i svangerskap :-) hold beinan samlet når du går inn/ut av bil, samme inn/ut av senga, gjerne bruk glatt laken og sengesett for god hjelp. For min del hjelpe og lange gode varme dusja/badekar, massasje og det å passe på å ikke vagge når man går, bruke føttern godt i fraspark, la ryggen få hvile ofte :-)

Huff ikke noe morsomt!
Fikk du tips på ting å gjøre og ting du ikke burde gjøre?
Her har for eksempel mannen tatt over all vask og rydding av gulv, snuppa hjelper litt til med rydding da :)

Føler det har blitt bedre med det samt å høre skikkelig på kroppen.

Blir du sjekket opp ang kynnerene?

Er ikke noe kjekt nei :( Ja, hun nevnte fysio og svømming blant annet. Men hun mente at fysioterapeutene i kommunen har ferie nå :( Hun sa det med vasking og støvsuging av gulv er noe av det verste jeg kan gjøre, så det får samboer ta seg utav fra nå av, hehe!
Det er bra du har fått det bedre iallfall! :) Håper det holder seg der!
Nei, fikk ingen respons når jeg fortalte hvor kraftige og vonde de var/er.. :( Hun bare nikket og spurte om noe annet.. Så vet ikke helt hva jeg gjør videre med det? :(

Heia, så kjipt at du plages. Gode tips fra ei som har hatt det sia uke 12 e: Få henvisning til fysioterapaut asap, det e gratis i svangerskap :-) hold beinan samlet når du går inn/ut av bil, samme inn/ut av senga, gjerne bruk glatt laken og sengesett for god hjelp. For min del hjelpe og lange gode varme dusja/badekar, massasje og det å passe på å ikke vagge når man går, bruke føttern godt i fraspark, la ryggen få hvile ofte :-)

Tusen takk for gode tips! Skal ta det med meg videre :) Får håpe fysioterapeuten i kommunen snart er tilbake fra ferie, så han kan hjelpe meg! :)

Er ikke noe kjekt nei :( Ja, hun nevnte fysio og svømming blant annet. Men hun mente at fysioterapeutene i kommunen har ferie nå :( Hun sa det med vasking og støvsuging av gulv er noe av det verste jeg kan gjøre, så det får samboer ta seg utav fra nå av, hehe!
Nei, fikk ingen respons når jeg fortalte hvor kraftige og vonde de var/er.. :( Hun bare nikket og spurte om noe annet.. Så vet ikke helt hva jeg gjør videre med det? :(
Ville prøvd å tatt kontakt uansett, jeg fikk time på under en uke i sverige, men vet om de som venter hele svangerskapet også da.

Er ihvertfall viktig å prøve å slappe av i bekkenet, så å være i vann, ikke nødvendigvis svømming mente min fysio var bra for får jo gjerne vondt når man spenner musklene ubevisst for å unngå smerte også.
Satser på at samboeren din gjør det uten av å tenke på det engang ;)

Jordmor her også gjorde ikke så mye, og siden jeg bor en time unna sykehuset, har ei på 4 og en mann som jobber nærmest hele dagen har jeg ikke fått ringt sykehuset når det står på samt at det er mulig å reise.
Men syns absolutt du skal ringe føden neste gang! Greit å få det sjekket!

Jeg fikk lissom heller ikke noe respons på vonde og kraftige kynnere... Hverken på føden eller hod lege dagen etter. Neste gang ringer jeg mens det står på!

Jeg har hatt det siden uke 12 og unner ingen dette! Jeg har gått til Manuellterapaut, men skal starte hos fysio nå, samt med akupunktur fra jordmor på sykehuset rett over ferien. Jeg bruker krykker til avlastning! Synes nesten det verste er at jeg sover så himla dårlig, da jeg våknet hver gang jeg må snu meg, og det er vondt!!

Håper du finne noen avlastning/hjelp som fungerer for deg så det i allefall ikke blir verre! Og viktig å ta hensyn til kroppen når man har fått det så det ikke henger i lenge etter svangerskapet! :) Jeg jobber kun 50% nå!

Jeg er nesten litt glad jeg allerede er 100% sjukemeldt med lite energi, så er det litt begrensa hvilke krumspring jeg får gjort... :P

Huff ja bekkenløsning er ingenting å spøke med. Har hatt det i noen måneder allerede men som de andre sier kan man få stort utbytte av å gå til fysioterapi. Sykemelding må også vurderes når man har det om man har en veldig fysisk jobb. Er ikke noe særlig å ende opp med å plages i lang tid etter fødsel fordi at man har gitt alt man har til jobb før fødsel og permisjon. Ikke ha dårlig samvittighet om du lar samboer ta seg av husarbeid nå fremover ;) er uansett en slags investering for han slik at du blir bedre etter babyen har kommet og kan ta deg av den :)

Back
Topp