Bekkenløsning

Småbornsmor

Første møte med forumet
Hei!

Jeg er i uke 11+6, så er i uke 12 i morgen. Den siste uken har jeg kjent stikkende smerter nedover lårene, lysken og bak til rompen. Disse smertene kommer spesielt når jeg har vært ute å gått en tur, og gjerne lengre turer. Jeg var hos jordmor for noen dager siden, hun sa det kunne være voksesmerter å at jeg måtte bare det det med ro når jeg kjente disse smertene. Men er det flere som har dette problemet så tidlig? Noen som vet om dette høres ut som bekkenløsning eller om det eventuelt kan være noe annet?

Slik har jeg det også. Det blir verre ved stillesitting (da gjør der ekstra vondt når jeg går) og etter å ha presset meg (vasket f eks andre etasje i går selv om bekkenet var vondt) blir jeg omtrent sengeliggende. Da verker det i bekkenet uansett om jeg ligger eller står så stråler det sterkt ned i lysken og fra korsryggen og ned i bena. Jeg kjenner stor forskjell på det og voksesmertene ihvertfall!

Slik har jeg det også. Det blir verre ved stillesitting (da gjør der ekstra vondt når jeg går) og etter å ha presset meg (vasket f eks andre etasje i går selv om bekkenet var vondt) blir jeg omtrent sengeliggende. Da verker det i bekkenet uansett om jeg ligger eller står så stråler det sterkt ned i lysken og fra korsryggen og ned i bena. Jeg kjenner stor forskjell på det og voksesmertene ihvertfall!

Jeg merker også stor forskjell mellom voksesmerter å disse smertene jeg har nå. Men godt å høre at jeg ikke er alene om det. Håper bare det gir seg etter hvert

Jeg har også begynt å bli plaget med smerter, noe legen ikke var sælig fornød med så tidlig, og henviste meg til fysio for å prøve å begrense så fort som mulig.

Back
Topp