Bekkenløsning?

Snartmammatil2stk

Andre møte med forumet
Dette er mitt andre svangerskap, var ikke plaget med bekken i første svangerskap men nå begynner å merke ubehag og smerter i nedre del av rygg, på den ene siden over rompa (tror det kan være bakre del av bekkenet). Er jo bare 9 uker på vei, er det mulig å få det så tidlig? Smertene er verst når jeg endrer stilling, løfter på rompa og snur meg rundt! Ikke godt å vite hva det er, men ut ifra det jeg har lest om bekkenløsning minner det meg om det...

Minner meg veldig om bekkenløsning/låsning. Var plaget fra uke 14 forrige gang, når jeg begynte å merke bekkenet denne gangen for noen uker siden ca uke 8, skaffet meg en treningsball som jeg sitter på som hjelper faktisk helt utrolig!!

Minner meg veldig om bekkenløsning/låsning. Var plaget fra uke 14 forrige gang, når jeg begynte å merke bekkenet denne gangen for noen uker siden ca uke 8, skaffet meg en treningsball som jeg sitter på som hjelper faktisk helt utrolig!!
Det var lurt! Skal prøve en sånn ball i første omgang... Har ikke så lyst å ringe til lege å syte over mulig bekkenløsning for å få henvisning til fysio når jeg er sykemeldt for kvalme huff, føler meg som tidenes skrøpeligste menneske om dagen!

Ballen fungere veldig godt for meg, sitte og vagge frem og tilbake løser opp☺️ Ga 179kr på Coop obs☺️ Du skal vel sikkert på første kontroll snart så kan du jo spørre da?☺️ Svømming skal også være veldig bra!

Er noen som får symptomer tidlig, ja. Det er jo hormoner som utløser det. Jeg har litt smerter av og til, tidligere hadde jeg en del i halebeinet, men det har roet seg en del for nå. Var veldig plaget sist, men da kom det ikke før jeg var noen og tyve uker, så vi får se.

Har merket det de siste dagene jeg og. Føler for å "knekke" opp litt i bekkenet. Det føles veldig stivt og skeivt på et vis.

Har kjent det en stund allerede. Kom nesten med en gang etter positiv test. Merket det veldig svakt... Men kommer oftere og sterkere. Er det sånn som sist så skal det nok gå bra :) sover allerede med pute mellom beina... Og passer på og ikke ta store skritt.

Jeg hadde en spontanabort i november. Da kjente jeg det på bekkenet allerede i uke 5. Selv etter jeg mista i uke 6+ gikk jeg lenge med bekkenplager før det normaliserte seg helt..
Heldigvis ikke hatt så mye plager med det enda nå. :)

Back
Topp