Bekkenløsning

Budeia1987

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Nå er jeg 26+3.

For 3-4 uker siden begynte jeg å få litt vondt på venstre side mellom korsryggen og bekkenbeinet. Bare litt i ny og ned, at det var noe som ikke var helt som det skulle.

Forrige uke så hadde jeg noen ganger ekstremt vondt i enkelte situasjoner (Lene meg frem å sminke meg, skjære eple biter, og sånn). Da kollapset jeg, beinet mistet 100% styrke i noen sekunder.

Iløpet av denne uka har jeg blitt verre og verre. Fra dag til dag. I dag gjorde ALT vondt fra jeg stod opp til klærne var på, intense smerter i alle bevegelser. Fossgråt av smerte.

Er det håp om at det hjelper med fysio/kiropraktor/bekkenbelte/øvelser? Jeg drar til jordmor/lege i morgen. For eventuell henvisning.

Har vært i Oslo én uke, skal hjem til Vestlandet i dag. Kjører alene:( Hadde jo ikke vondt når jeg dro! Gruer meg, får ta tiden til hjelp.

Jeg har omtrent det samme, og fikk henvisning til en fysioterapeut som var ekspert på bekkenløsning. Hun satt opp treningsprogram for stabilisering av musklene rundt bekken, med ganske lave vekter. Litt vanskelig å si om det fungerer, men jeg er ikke blitt verre heller. Smertene begynte allerede i uke 12, men de kommer periodevis og nå i uka her kjenner jeg ikke noe - enn så lenge :)

Huff, ikke greit. Bra det hjelper. Jeg venter på JM nå, har fått henvisning fra lege. Men det er 2 uker ventetid på fysio! Vil høre om det er noe hjelp å få før den tid..

Nå er jeg 26+3.

For 3-4 uker siden begynte jeg å få litt vondt på venstre side mellom korsryggen og bekkenbeinet. Bare litt i ny og ned, at det var noe som ikke var helt som det skulle.

Forrige uke så hadde jeg noen ganger ekstremt vondt i enkelte situasjoner (Lene meg frem å sminke meg, skjære eple biter, og sånn). Da kollapset jeg, beinet mistet 100% styrke i noen sekunder.

Iløpet av denne uka har jeg blitt verre og verre. Fra dag til dag. I dag gjorde ALT vondt fra jeg stod opp til klærne var på, intense smerter i alle bevegelser. Fossgråt av smerte.

Er det håp om at det hjelper med fysio/kiropraktor/bekkenbelte/øvelser? Jeg drar til jordmor/lege i morgen. For eventuell henvisning.

Har vært i Oslo én uke, skal hjem til Vestlandet i dag. Kjører alene:( Hadde jo ikke vondt når jeg dro! Gruer meg, får ta tiden til hjelp.

Høres ut sånn som jeg hadde det i begynnelsen med bekkenlåsning, jeg endte på krykker etter bare noen dager, men så oppsøkte jeg kiropraktor og han knakk bekkenet på plass igjen og jeg gikk ut derfra uten krykker:D
Men få henvisning til bassengtrening og fysio i tillegg og begynn med øvelser!
Riktig lykke til og håper det kan hjelpe deg!
Jeg har fått invalidiserende bekkenløsning nå og ingen kan gjøre noe mer for meg fordi det er for løst. Så har gått på krykker/rullestol i 2 mnd nå, og må gjøre det resten av svangerskapet.

Åj! Det hørtes ikke kjekt ut!! Men for løst? Ble litt skremt av kiropraktor. Jeg skal få henvisning til fysio, men det er lang venteliste.

Lykke til og god bedring!

Jeg fikk time hos fysio i dag, pga avbestilling:)

Fikk beskjed om at det ikke var bekkenløsning, men klem på isjasnerven.

Jeg tenker at det kan være en kombinasjon. At trykk og betennelse i bekkenet (mellom halebeinet), kan ha gitt press på nerven..

Medisin var avlaste ryggen, ligge i ro flere ganger om dagen og strekke ut rumpe/ryggmuskel

Jeg har omtrent det samme, og fikk henvisning til en fysioterapeut som var ekspert på bekkenløsning. Hun satt opp treningsprogram for stabilisering av musklene rundt bekken, med ganske lave vekter. Litt vanskelig å si om det fungerer, men jeg er ikke blitt verre heller. Smertene begynte allerede i uke 12, men de kommer periodevis og nå i uka her kjenner jeg ikke noe - enn så lenge :)
Har du lyst til å dele noen gode øvelser som du fikk? :-)

Har du lyst til å dele noen gode øvelser som du fikk? :)

Skulle gjerne delt, men jeg fikk utdelt øvelsene muntlig og har ikke de på ark. Videre er det svært viktig at de utføres på riktig måte for å forhindre feilbelastning. Jeg gikk dit en gang til for å kontrollere om jeg gjorde øvelsene rett, og skal ta en ny tur når magen er blitt tyngre. De har drop-in på gruppetreningene, veldig kjekt og rimelig :) Kanskje et fysiosenter har tilsvarende tilbud der du bor?

Back
Topp