Bekkenløsning?

Oktober-baby ☺

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Beklager at jeg bare syter, men i dag kan jeg ikke gå:( har bekkenløsning, vondt i skambenet og ellers i selve bekkenet. Men de siste dagene har det begynt å være vondt bak høyre hofte, ved korsryggen ut mot siden og nedover. I går var vi i Oslo en liten tur, så det ble litt gåing. Ble sliten, men syntes det gikk greit. Utover kvelden ble det verre å reise seg, gå og snu seg. Gikk og la meg og tenkte jeg sikkert var bra i dag. Men da jeg sto opp, var det mye verre. Går greit å stå hvis jeg står helt stille, men så fort jeg vrir på meg eller skal gå, iler det til og det er så vondt at tårene spruter. Samboer måtte halveis bære meg på do i sta:( så nå har jeg funnet frem krykkene. Men er dette bekkenløsning? Eller kan det være en nerve i klem?

Kan det være bekkenlåsning? Er veldig viktig å være forsiktig når man har bekkenløsning. Store anstrengelser med feil type bevegelser, og harde underlag er forferdelig for bekkenløsningen. Men jeg hadde nok fått meg time hos lege for å sjekke om det er låsning slik at du kanskje kan få henvisning til kiropraktor /fysioterapaut.

Har vært hos legen å fått henvisning, men det tar så tid:mad: får ringe å mase på onsdag. Men takk for svar, føler meg så hjelpeløs:(

Kan det være bekkenlåsning? Er veldig viktig å være forsiktig når man har bekkenløsning. Store anstrengelser med feil type bevegelser, og harde underlag er forferdelig for bekkenløsningen. Men jeg hadde nok fått meg time hos lege for å sjekke om det er låsning slik at du kanskje kan få henvisning til kiropraktor /fysioterapaut.

Man trenger ikke henvisning for å få time hos kiropraktor etc:) Bare å ringe direkte å bestille time..

Hvis det er låsning, så kan det hjelpe å få mannen til å kna opp fra korsryggen og ned, langs hoftekammen fra side til side, og langs bekkenfestene bak på rumpa, samt i "hoftefestene" ute på sidene. Jeg blir full av muskelknuter av trasking nå, men det holdes i sjakk av at mannen knar det opp.

Hvis det er låsning, så kan det hjelpe å få mannen til å kna opp fra korsryggen og ned, langs hoftekammen fra side til side, og langs bekkenfestene bak på rumpa, samt i "hoftefestene" ute på sidene. Jeg blir full av muskelknuter av trasking nå, men det holdes i sjakk av at mannen knar det opp.
Han gjorde det her en kveld, syntes jeg var verre dagen etter:confused: men er jo mulig jeg hadde vært ennå verre hvis ikke han hadde gjort det. I morgen er det heldigvis onsdag, så da skal jeg hvertfall ringe å høre, og få sjekket ut bekken-belte også:)

Han gjorde det her en kveld, syntes jeg var verre dagen etter:confused: men er jo mulig jeg hadde vært ennå verre hvis ikke han hadde gjort det. I morgen er det heldigvis onsdag, så da skal jeg hvertfall ringe å høre, og få sjekket ut bekken-belte også:)

Jeg synes gjerne jeg blir litt verre rett etterpå, men jeg tror det er fordi jeg da merker bedre hvor løst ting har blitt. Jeg får isjassmerter fra korsryggen og nedover lårene om knutene får sitte, det er ikke et alternativ.

Jeg skal ringe fysio selv over helgen.

Jeg synes gjerne jeg blir litt verre rett etterpå, men jeg tror det er fordi jeg da merker bedre hvor løst ting har blitt. Jeg får isjassmerter fra korsryggen og nedover lårene om knutene får sitte, det er ikke et alternativ.

Jeg skal ringe fysio selv over helgen.
Synes det er greit å snakke med noen som kan litt også, kanskje få noen øvelser.
I dag har jeg hatt en ekkel følelse inni magen rundt navlen, akkurat som jeg sprekker opp inne i magen. Noen andre som har opplevd det? Har som sagt vært gravid 2 ganger før, men ikke hatt så mange "rare" plager som nå:confused:

Fått så veldig vondt klarer nesten ikke noen ting lyst til bare å grine. Redd resten av svangerskapet skal bli sånn da blir det tungt og vanskelig

Fått så veldig vondt klarer nesten ikke noen ting lyst til bare å grine. Redd resten av svangerskapet skal bli sånn da blir det tungt og vanskelig
Føler med deg :) har du vært ille lenge? Jeg ble bedre av låsninga eller hva det var etter noen dager. Men sliter fortsatt veldig:( fått time hos fysio 14 juni:oops: bare å smøre seg med tålmodighet.

Føler med deg :) har du vært ille lenge? Jeg ble bedre av låsninga eller hva det var etter noen dager. Men sliter fortsatt veldig:( fått time hos fysio 14 juni:oops: bare å smøre seg med tålmodighet.

Egentlig blitt verre for hver dag siste uka. Håper ikke resten av svangerskapet blir sånn. Fått Fysio til onsdag

Uff, lykke til. Håper det blir bedre og iallefall ikke værre for deg <3
Kan jordmor henvise til fysio eller må man via fastlege? Har jm time snart og legen er langt unna. Tror desverre eg trenger litt fysiohjelp selv etterhvert =(

Back
Topp