Bekkenløsning?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Dette er mitt tredje svangerskap. Har hatt bekkenløsning begge ganger før. Men nå kjenner jeg på en merkelig smerte under magen, altså selve kulen. Brer seg fra den ene hoftekammen til den andre. Kun når jeg beveger meg eller går. Må liksom vagge når jeg går. Når jeg har gått en stund kjenner jeg ikke like mye. Kjennes ut som stølhetsfølelse. Er dette bekkenløsning tro? Eller bare ømme muskler e.l. Noen som har kjent lignende?

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! :) Helt nederst på kulen.. Jeg regner med det er bekkenet, sliter selv med sterke smerter i symfysen.. Tar det som et tegn på at jeg må roe ned tempoet litt.. Tror det er ømme muskler pga mye smerter. Går utover magen at jeg feilbelaster kroppen, og får en stadig mer vaggende gange.. Hvis du skjønner hva jeg mener.. ;)

Dette er mitt tredje svangerskap. Har hatt bekkenløsning begge ganger før. Men nå kjenner jeg på en merkelig smerte under magen, altså selve kulen. Brer seg fra den ene hoftekammen til den andre. Kun når jeg beveger meg eller går. Må liksom vagge når jeg går. Når jeg har gått en stund kjenner jeg ikke like mye. Kjennes ut som stølhetsfølelse. Er dette bekkenløsning tro? Eller bare ømme muskler e.l. Noen som har kjent lignende?
Akkurat det samme som her, men jeg vet heller ikke om det er det:P

Har noe av det samme som du skriver, men jeg får sykt vondt i skambenet, nedre del av magen og mellom bena når jeg går, og vondt ut i venstre hoftekam. Og sykt vondt i korsryggen. Jeg og må vagge på en måte når jeg går. Legen sa i dag at jeg har fått bekkenløsning. Krysser fingrene for at du ikke blir mer plaget :)

Har noe av det samme som du skriver, men jeg får sykt vondt i skambenet, nedre del av magen og mellom bena når jeg går, og vondt ut i venstre hoftekam. Og sykt vondt i korsryggen. Jeg og må vagge på en måte når jeg går. Legen sa i dag at jeg har fått bekkenløsning. Krysser fingrene for at du ikke blir mer plaget :)
Hvordan stiller legen diagnosen?

Hvordan stiller legen diagnosen?
Jeg er har kroniske ryggsmerter, hatt i flere år. så legen min kjenner ryggen min veldig godt. I dag så satt han diagnosen ut i fra det jeg forklarte, også undersøkte han korsryggen, skammbeinet/symfysen, hoftene,og iliosakralleddene. Veldig smertefullt, speiselt når han presset på symfysen så nå føles det nesten som jeg har falt på stangen på sykkel ol.

Back
Topp