Bekkenløsning..?

Trøndermamma

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Noen med bekkenløsning som fortsatt jobber? Kjenner det blir tyngre og vondere for hver dag som går, jobber 100% på småbarnsavdeling på barnehage.. Anbefales fysioterapaut? :)

Jeg har visst bekkenløsning, utifra hva jeg forklarte gjorde vondt for jordmor, så var det hvertfall bekkenløsning. Går litt opp og ned på hvordan det føles der, men jobber 100%. Har ikke tenkt over sykemelding engang. Litt deilig å kunne prøve å fungere normalt. Så slapper jeg heller av hjemme så godt jeg kan :)

Jeg har bekkenløsning og det hemmer meg veldig i jobb så er 100% sykemeldt da jeg har en tung fysisk jobb! ( jobber på bolig for multifunksjonshemmede barn/unge) og der er det veldig mye tunge løft og mye gåing!

Er rimelig sikker på at jeg har bekkenløsning,har i hvert fall fryktelig vondt i ryggen ganske ofte.. etter en 7-timers vakt er det såvidt jeg klarer å reise meg opp av stoler etc. :p Fysio er nok veldig nyttig, for min del tror jeg det snart blir sykemelding.. Mye gåing og bøying på jobb,kjenner det godt :bored:

Jeg har hatt skikkelig bekkensmerter denne graviditeten, ikke hatt det med de forrige. I uke 14 (24 nå) hadde jeg så vondt at jeg ikke kunne reise meg nesten. Men, etter hyppig fysiotimer, varmebehandling og gode tips og teknikker fra bedriftsjordmor og fysio, er jeg så og si smertefri. Utrolig hva feilbelastning osv kan gjøre, og jeg hadde full bekkenløsning bakre bekkenledd. Så nå nyter jeg å være i full jobb uten smerter:)

Jeg har bekkenløsning. Jobber 100 prosent på kontor. Tenker kanskje at det ikke hjelper å gå hjemme for min del, men har jo en stillesittende jobb

Her har jeg heilt forferdelig vond bekkenløsning, både forran og bak. Og jeg har all respekt for de av dere som klarer å jobbe. Det hadde jeg aldri klart. Men nå har jeg hatt bekkenløsning med de andr to også. Og det har bare blitt verre for hvert barn. Og det gikk flere år før jeg var helt bra fra forgje. Jeg går og trener hos fysio, men det er bare trening og atter trening. Jeg skal trene 3 ganger i uken. Men jeg som aldri trente noe før svangerskapet merker at det er tungt. Mulig man holder det i sjakk med fysio. Og anbefaler jo at du får en henvisning. Er gratis for oss med gangvansker.

Takk for gode svar :) Håper jordmor har noen anbefalinger neste uke :) Håper dette kan forebygges før det blir verre :D

Jeg har bekkenløsning og jobber 50%, jeg har endelig fått ting tilpasset på jobben men det holder ikke nok til at jeg kan jobbe 100%. Jeg er overlykkelig for at jeg har kontorjobb, så jeg slipper tunge løft. Men jeg ble veldig overrasket over hvor belastende det var for bekkenet med mye tid sittende foran dataen. Men jeg har fått litt andre arbeidsoppgaver så jeg slipper like mye tid ved pulten og kan litt gå rundt istedenfor. Men jeg sitter fortsatt mye ved pulten og jeg merker at bekkenet ikke trives med det. Så tror derfor det blir 50% sykemelding resten av svangerskapet.. :(

Ja, har fått bekkenløsning og er sykemeldt 60% fra jobb på sengepost hvor det stort sett er gåing hele dagen. Resten jobber jeg på poliklinikk hvor jeg sitter i ro, det går fint:) er forresten ikke sykemeldt, men får svangerskapspenger for den prosenten jeg ikke er i jobb... Billigere for arbeidsgiver og så sparer jeg sykepengene mine hvis uhellet skulle være ute..

Back
Topp