Bekkenløsning

Lissy86

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Jeg tror jeg kan konkludere med at jeg har fått det uten tvil no. Har periodevis hatt vondt helt nederst bak i rygg ved løfting men ikke noe værre enn at det bare har vært litt ubehagelig.

I dag måtte jeg gå en litt lengre tur (tok ca 40 min) for å hente junior i barnehagen og nå har jeg så vondt bak i ryggen at jeg har problem med å gå!

Dere som har bekkenløsning, vil det bli bedre i morgen? Må jeg bare sitte/ligge nå? Kjenner jeg blir så frustrert og lei meg da jeg har så mye jeg har lyst å gjøre og har absolutt ikke lyst å bli sengeliggende.

Syter fælt nå jeg vet, frustrasjonen har tatt litt overhånd her :P

Har slitt med både bekkenlåsning og bekkenløsning med gangvansker siden tidlig i svangerskapet... Har likevel ikke vært lenket til sofaen eller senga, men har helt klart blitt noe begrenset av det. Har jeg vært litt i aktivitet en dag og har veldig vondt på ettermiddagen må jeg ofte hvile litt. Alt etter hvor mye jeg har anstrengt meg sitter det i fortsatt dagen etterpå også...

Jeg ville nok tatt vondtene litt på alvor og tatt det litt med ro... Kanskje kontaktet lege og fått en henvisning til fysioterapeut?

Mulig du må ha litt hvile i morgen. Prøv å ligg med ei pute mellom beina i natt, og vær forsiktig i trapper osv. Etter sånne anstrengelser som å gå litt blir jeg nesten sengeliggende i et par dager etterpå, men det er jo ikke sikkert det er likt for deg :)

Takk for svar :) Det er litt bedre nå. Får bare være veldig forsiktig fremover. :)

Smerte bak i ryggen er mer knyttet til bekkenlåsning enn løsning, men er like vondt allikevel.
Jeg har hatt begge deler siden første trimester, men mest låsning i begynnelsen og løsning nå i tredje trimester.
Vær forsiktig med å bøye deg ned, pass på bærevekt (tunge poser og barn etc) og ikke gå så mye sidelengs som er veldig ille for bekkenet.
Hvile er det som funker best for å resette kroppen. Som regel må jeg ha 2-3 timer ekstra søvn på morgenen de dagene det er verst for å kunne fungere resten av dagen.
Lytt på kroppen og planlegg aktiviteter slik at du kan slappe litt av også.

Takk for god info. Hadde ikke slike plager sist jeg var gravid. :)

Skal ta det opp med legen også på tirsdag :)

Jge har slitt med låsning siden november, og merker den blir verre og verre jo mer vekta øker. Heldigvis er jeg ikke bundet til senga, men å gå særlig mer enn 15 minutter i strekk ødelegger bekkenet helt. Og har skaden først skjedd er det eneste som hjelper et varmt bad, jo varmere jo bedre. Samboeren min er heldigvis veldig flink til å massere meg når jeg trenger det, men det er jo jaggu meg så vondt at jeg som regel holder meg kun til badet :p

Back
Topp