Bekkenløsning

tilii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Er det fler her som har bekkenløsning? Jeg har det også i dette tredje svangerskapet og klarer å glemme mellom hver gang hvor vondt det er!
 
Har det denne gangen også :( mest fremme ved symfysen :( er såå vondt :( er fortsatt i 80% jobb, men går nok fort gradvis nedover kjenner jeg :(
 
Jepp. Er no drit. Fytti, det blir laaaange 21 uker til termin.... Mest vondt i symfysen, og så koser det seg bak i ryggen. Sist kom det i uke 28, denne gang i uke 16 :(
 
Jeg har litt vondt i rumpa.. spes hvis jeg går mye.. skal det ikke være bra å gå mye da? :s
 
Legen skrev "bekkenløsning" på rekvisisjonen til fysikalsk behandling, så da har jeg vel det.. selv om jeg ikke egentlig vet så mye om det. Har vondt i korsryggen, ned mot halebeinet, hoftebeinene og foran i bekkenet. Blir vondere når jeg går eller står mye, og trapper er helt ufattelig fæle.
 
Har begynt å få vondt i ryggen og beina, ikke bekkenløsning enda. Men regner med det kommer. Husker sist at jeg måtte rulle ut av seng og sofa. Kan ikke huske nøyaktig hvordan det kjennes:/ bare at det er vondt.
 
Har kjent det siden uke 12, begynte relativt tidlig med mini også. Kunne nesten ikke røre meg de siste ukene.
Anbefaler å få henvisning til fysio kjapt, her er det nemlig lang ventetid om du ikke ønsker å betale av egen lomme. Kunne få time til sommeren på ene stedet jeg ringte...
 
Legen skrev "bekkenløsning" på rekvisisjonen til fysikalsk behandling, så da har jeg vel det.. selv om jeg ikke egentlig vet så mye om det. Har vondt i korsryggen, ned mot halebeinet, hoftebeinene og foran i bekkenet. Blir vondere når jeg går eller står mye, og trapper er helt ufattelig fæle.
Høres absolutt ut som bekkenløsning i mine øyne. Både plassene du har det og det at det forverres ved gåing, trapper,osv.
 
Bekkenløsning her også.
Har bekkenbelte som jeg bruker hver gang jeg skal gå litt og er veldig obs på hvordan jeg går og beveger meg. (samla ben, ikke mye vridning i overkropp, avlaste før det gjør vondt, unngå løft, osvosvosv) og skal inn til manuellterapeut igjen.
Er 100% sykemeldt pga kvalme og bekkenløsning..
Det er så utrolig vondt at det er sprøtt. Har grua meg siden sist jeg var gravid for over 8 år siden til den dagen jeg skulle bli gravid igjen siden det var så jævlig å gå gravid den gang.
 
Legen skrev "bekkenløsning" på rekvisisjonen til fysikalsk behandling, så da har jeg vel det.. selv om jeg ikke egentlig vet så mye om det. Har vondt i korsryggen, ned mot halebeinet, hoftebeinene og foran i bekkenet. Blir vondere når jeg går eller står mye, og trapper er helt ufattelig fæle.

Det der er sånn ca definisjonen på sånn det er. Gåing er noe av det verste man kan gjøre, visstnok. Jeg tar konsekvent heis det jeg kan. Forebygge forebygge forebygge er cluet her! Samla bein ut av bilen, samla bein når man snur seg i senga, ikke støvsuge.
 
Jeg jobber bare 40 nå og får se hvor lenge det går :-( må bruke krykker på jobb for å holde ut hele dagen, gått til fysio siden uke 10 og ikke mye mer hun kan gjøre for meg nå..( kjente bekkenvondt før positiv test og det gjorde jeg sist og..)
Det blir laaaaaange uker!!!
 
Det der er sånn ca definisjonen på sånn det er. Gåing er noe av det verste man kan gjøre, visstnok. Jeg tar konsekvent heis det jeg kan. Forebygge forebygge forebygge er cluet her! Samla bein ut av bilen, samla bein når man snur seg i senga, ikke støvsuge.

Uff... Hadde håpet på at det ikke skulle være det, for det er vel ikke stort man kan gjøre for å få det smertefritt igjen før etter fødsel? Utover å prøve å ikke få det verre enn det er nå? Tar gjerne i mot alt av tips for å gjøre det litt enklere. Er støvsuging ille? Har ikke gjort det selv på en stund, men hvis det gjør bekkenet verre så skal mannen få overta det helt her.

Bor i 4.etg nå, og det er ganske fælt, men vi skal heldigvis flytte, og da blir det et sted enten i 1.etg/sokkel eller et sted med heis, for de trappene tar knekken på meg.
 
Uff... Hadde håpet på at det ikke skulle være det, for det er vel ikke stort man kan gjøre for å få det smertefritt igjen før etter fødsel? Utover å prøve å ikke få det verre enn det er nå? Tar gjerne i mot alt av tips for å gjøre det litt enklere. Er støvsuging ille? Har ikke gjort det selv på en stund, men hvis det gjør bekkenet verre så skal mannen få overta det helt her.

Bor i 4.etg nå, og det er ganske fælt, men vi skal heldigvis flytte, og da blir det et sted enten i 1.etg/sokkel eller et sted med heis, for de trappene tar knekken på meg.


Dessverre, det er i henting å gjøre for at det skal bli bedre, men man kan gjøre en del grep for at det (kanskje) inne skal bli verre. Her er en side med en del tips:

http://lkb.no

En ting som er lurt er å ha noe mellom beina om natta. Viktig at det er helt fra lårene og knærne og utenfor føttene, en lang pølse liksom. Rulla sammen dyne, bbhugme-pute, masse puter, etc. Viktig at det ikke bare er mellom lår og knær, men hele veien ned.

Jeg flytta i helga, løfta ikke én eske, fikk strengt forbud fra mann og andre. Vi hadde heldigvis hjelp da, så mannen ikke måtte ta alt selv. Aaanyways, en ting jeg oppdaga som var supervondt, som ikke anbefales var å skyve esker med beina. AU! Bare et tips, siden du sa dere skal flytte...
 
Jeg jobber nå 50% ..
Vanskelig å si om det er pga av bekkenløsningen eller ryggen min jeg er helt ødelagt..men det sitter i korsryggen å stråler nedover venstre sida i rumpa/lår å når det er værst kan jeg ikke legge vekt på på venstre fot..nok med at jeg støvsuger gulve her hjemme :/ så blir nok sittende hjemme en del før perm denne gang å :( har jo bekkenløsningen også men den har ikke slått til for fullt enda siden jeg ikke kjenner noe på fremsiden med mindre jeg går på blankis eller litt oppåverbakker .. Men har vært 1 dag på jobb nå å har ligget på sofaen siden kl 15.00 .. Ryggen min er rassert! Syns så synd på de 2 barna som man aldri er i stand til å leke med eller noe når man har vært en dag på jobb :(
 
Å jada :-( fikk kronisk bekkenløsning etter at jeg gikk gravid med førstemann i 2011/2012. Men det ble såklart værre nå i svangerskapet enn det har vært når jeg ikke har gått gravid. I går gråt jeg meg i søvn fordi det gjorde så vondt :(
 
Ja :( Har vært plaget siden uke 15/16 og er nå 50% sykmeldt fra i dag. Henvist til bassengtrening med fysio to ganger i uken og et bekkenløsning kurs. For meg er det gåing som er drepen, funker dårlig å være sykepleier da :( Får ta en dag av gangen og er takknemmelig for en lydhør fastlege :)
 
Bekkenløsning her også:/ det starta allerede i uke 8 og er ekstra komplisert pga kraftig skiveutglidning i korsryggen. Første gang jeg er gravid, så var absolutt ikke forberedt på at det skulle komme til å være SÅ vondt:/
 
Har slitt med mye vondter og låsninger i halbeinet den siste uka, og er redd det kan være bekkenlåsning. Er mitt første svangerskap og er snart 17 uker nå. Er godt trent: trener utholdenhet og styrke daglig til vanlig, så hadde håpet at jeg skulle slippe unna sånne kjedeligheter med et så godt utgangspunkt:p

Plutselig kommer det intense smerter, og det kjennes ut som om hele halebeinet låser seg, og jeg har mest lyst til å hyle høyt av smertene. Det kommer egentlig litt uten varsel, blant annet midt i timer på jobb (lærer), under trening eller ved gange i butikken feks. Har prøvd å trene litt styrke på bekkenet og ryggen spesielt, både i slynger og med lette vekter +kroppsvekt, men også da gjør det plutselig vondt. Var på ski i kveld, og da smalt det til når jeg gikk fiskebein opp en bakke.


Noen som sliter med det samme og som har gode råd til øvelser eller tiltak som kan bedre det? Dere som evt. har samme problem eller har hatt det før -blir det oftest verre og verre utover, eller er det stabile smerter? Redd for hvordan det skal gå om det forverrer seg ytterligere :(
 
Back
Topp