Bekkenløsning

Idasinmamma

Første møte med forumet
Noen her som har blitt satt i gang før termin pga bekkenløsning?
Er 33+3 i dag og kan ikke skjønne hvordan jeg skal overleve de siste 6,5ukene
Kjennes ut som noen står og kjører en kniv oppi der konstant Hatt bekkrnløsning alle 3 sv.skap,men denne gangen er verre enn verst

En lege ville det pga mye plager med smerter i bekken mage svangerskapsdiabetes og hypertensjon. Men pga sammentrekninger valgte jeg å vente. Mens alle andre leger jeg var borti ville ikke :( dette var og nr 3

Tviler på at du blir satt i gang før så lenge du bare har det legene kaller "ubehag" (vet at det er jævlig smertefult) og det ikke utgjør noen fare for hverken deg eller baby.

Med mine har det faktisk blitt bedre helt på slutten når hodet festet seg. Tror det er ganske vanlig.

Jeg har store smerter 24/7..... Klarer knapt å gå og noen ganger får jeg sånn stikkende smerter i korsryggen der jeg ikke klarer å gå. Bena svikter og jeg må bare stå noen minutt til d går over. Når du føler noen står å stikker deg opp i suselusa med en kniv 24/7 så vil jeg påstå at jeg har et stort ubehag og sterke smerter.
Her blir d ikke noe bedre når hodet er festa, og fødselen er også ekstra vond med de smertene. Har ikke lyst å bli avhengig av krykker resten av livet mitt
Skal til lege i morga for videre sjukmelding så får høre om d lar seg gjøre.

Ta kontakt med legen og be om henvisning til fysio/manuellterapeut eller osteopat. De kan hjelpe deg med treningsopplegg for å styrke bekkenet.
Hadde selv intense smerter, sånn som du beskriver de men var aldri snakk om at jeg skulle bli satt igang tidligere pga "ubehag" selv om jeg nesten ikke kunne gå. Takket være osteopaten min slapp jeg krykker og rullestol. Og egeninnsats på trening hos osteopaten/fysio. Fikk også bassengtrening hos fysio, og det løsnet på ømt bekken.
Nå 6 år etter fødsel har jeg en diagnose på kronisk bekkenleddsyndrom, og har blitt frarådet å bli gravid igjen da bekkenet ikke tåler et svangerskap.(hatt diagnosen i 5 år), får gratis trening og behandling hos manuellterapeut og når det er skikkelig ille i bekken/rygg så får jeg time hos osteopaten min som knekker opp på en annen måte enn manuellterapeut.

Jeg har store smerter 24/7..... Klarer knapt å gå og noen ganger får jeg sånn stikkende smerter i korsryggen der jeg ikke klarer å gå. Bena svikter og jeg må bare stå noen minutt til d går over. Når du føler noen står å stikker deg opp i suselusa med en kniv 24/7 så vil jeg påstå at jeg har et stort ubehag og sterke smerter.
Her blir d ikke noe bedre når hodet er festa, og fødselen er også ekstra vond med de smertene. Har ikke lyst å bli avhengig av krykker resten av livet mitt
Skal til lege i morga for videre sjukmelding så får høre om d lar seg gjøre.
Jeg skulle settes i gang pga invalidiserende bekkenløsning. Tror jeg var i uke 33 da jeg ble innlagt pga store smerter. Heldigvis for meg ble det bedre da hodet festet seg uken etter. Det er mulig å settes i gang, men da skal tilstanden din være helt ekstrem. Da jeg var innlagt kunne jeg ikke gå.

Takker for svar alle mann....
Er noe dritt denne bekkenløsninga
Får vel bare smøre meg med tålmodighet som med de 2 første

Back
Topp