Bekkenløsning

Lena87

Forelsket i forumet
Auauau!!! Sliter fryktelig med bekkenløsning som setter seg i lysken og som krampe i fram lår av alle ting, noen som har det likt og evt tips til at det ikke skal være så vondt!

Har fått fryktelig ildt i lysken iløpet av den siste tida men ante ikkje at det hadde med bekkenløysninga å gjere då!

Dessverre er det det, jeg har så og si ingenting i hofter men har grusomt vondt i lår og lysk :mad: sånn type får ikke sove kl 3 om natten vondt :p

Dessverre er det det, jeg har så og si ingenting i hofter men har grusomt vondt i lår og lysk :mad: sånn type får ikke sove kl 3 om natten vondt :p

Våknar ofte av smerter i lysk om eg kanskje strekker ut beinet eller ka eg gjer, gruuuusomt! Prøvd å sluke ein paracet? Kanskje det hjelper så du kunne fått deg litt søvn? :)

Melder meg inn i bekkenløsningsklubben! Har hatt det siden før uke 6, det var vel det som fikk meg til å teste [emoji14] Hos meg satt den bak, men nå er det mest "i høna" altså symfysen/skambeinet. Makan til smerter.. Men vi nærmer oss nå jenter!!

Jeg sover med ammepute (bbhugme) mellom beina for å avlaste bekkenet om natta. Viktig at kneet og ankelen er i ca samme høyde :) Det hjelper bekkenet iallefall :)

Huff da :( bekkenløsning er et helvette.. Hatt det siden uke 7 jeg :(
Har både bekkenløsning og bekkenlåsning både foran OG bak! Det er dessverre ikke så mye man får gjort, men jeg går til Fysio en gang i uka! Der kan du få mye god hjelp altså! Både tips til trening og litt tøy og strekk som hjelper veldig! Det er gratis for oss med bekkenløsning og gangvansker, så det er bare å stikke innom legen og få en rekvisisjon hvis du føler du trenger det :) du kan også søke på YouTube hvis du vil se noen tøy og bøy treningsmetoder som kan avlaste det litt hvis det blir skikkelig ille - det er seriøst gull verdt!

Men til syvende og sist så er jo bekkenløsning et bra tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel. Bekkenet skal jo tross alt tøyes noe voldsomt når ungen skal ut :P

Jeg ville helt klart kontaktet en fysioterapeut eller kiropraktor :) Jeg går til begge deler. Prøvd å sove med silkepysj? Det blir lettere å skli rundt når du skal snu deg, det hjalp her :)

Auauau!!! Sliter fryktelig med bekkenløsning som setter seg i lysken og som krampe i fram lår av alle ting, noen som har det likt og evt tips til at det ikke skal være så vondt!
Hvordan går det?

Går bedre, er oppe å går om natten og det hjelper litt :P + har skjønt at kroppen har sine begrensninger så har begynt å ta det litt mer med ro og jaggu hjalp det også :P

Går bedre, er oppe å går om natten og det hjelper litt [emoji14] + har skjønt at kroppen har sine begrensninger så har begynt å ta det litt mer med ro og jaggu hjalp det også [emoji14]
He he, rart med det [emoji14] Godt du klarer å ta det med ro :)

Vært å kjøpt meg puzzlespill på 1000 biter :D :D :D alt for å få litt ro i ræven :D
Haha!! Wow! Hadde jeg klart å sitte ved spisestua så hadde puslespill vært ganske moro egentlig! Men tusen brikker?! Da skal du ha god tålmodighet :D

Disse tipsene fikk jeg og de hjelper så det ikke blir så ille som det kan. Ved løsning på fremsiden, vel og merke:
1. Når du reiser deg fra sofa/seng/stol, reis deg med samlede bein.
2. Ta kortere skritt enn du vanligvis gjør.
3. Varmeflaske nedenfor lysken (skambeinet). Dette har ikke gjort noe for meg, men mulig det hjelper for andre :-)
4. Brodder på glatta! Bekkenet slites av å holde balansen.
5. Ikke for lange turer i bil, spesielt ikke med manuelt gir hvor du må tøye en side av bekkenet for å gire.
6. Sove med pute(r) mellom bena, på siden.
7. Variasjon. Ikke sitt for lenge, ikke gå for lenge ikke stå for lenge.

Back
Topp