Bekkenløsning

Det er riktig at bekkenet "løsner" hos alle gravide og noen er plaget med smerter og andre ikke. Jeg hadde både bekkenløsning og bekkenlåsning med første mann. Bekkenlåsningen fikk jeg "låst opp" etter et par ganger hos kiropraktor og gikk til fysioterapeut og bassengtrening for bekkenløsningen. Er du plaget med smerter vil jeg anbefale at du får henvisning av fastlegen til fysioterapeut for se om det kan være bekkenløsning eller låsning og starte behandling/trening så fort som mulig.

De fleste gravide sliter jo med bekkenløsning.. Men legen sa at alle gravide får bekkenløsning da det bare er at bekkenet utvider seg. Men at det er bekkenlåsning eller ustabile ledd som er problemene som krever behandlinger/sykemeldinger.

Tanker??
Bekkenløsning kan også kreve behandling - dersom det blir en plage eller med smerter for mor.. :) jeg har nettopp fått henvisning til Fysio pga "bekkenløsning med gangvansker".. Den diagnosen der er visst viktig sa legen min, man må ha med at det er med gangvansker for å få dekka behandling og sykemelding..

Back
Topp