Bekkenløsning

Gorinepåkvisten

Gift med forumet
Julibarna2014
De fleste gravide sliter jo med bekkenløsning.. Men legen sa at alle gravide får bekkenløsning da det bare er at bekkenet utvider seg. Men at det er bekkenlåsning eller ustabile ledd som er problemene som krever behandlinger/sykemeldinger.

Tanker??

Har man vondt så har man vondt.. men burde kanskje si det er for låsning.. men de aller fleste kjenner jo til det som bekken løsning.. men blir mer korrekt å si låsning :)

Men har man vondt så har man vondt, og klarer man ikke å jobbe så kan sikkert en heftig bekkenløsning gi nok grunn

Stemmer det at alle får bekkenløsning. Men det er ikke alle som får smerter i forbindelse med det.

"Bekkenleddsmerter" er begrepet som brukes når den gravide opplever bekkenløsningen som et smertefullt problem, og melder seg som pasient. Da har hun gangvansker og smerter lokalisert over bekkenleddene. 15% av norske gravide kvinner rapporterer å ha bekkenleddsmerter i siste del av svangerskapet. Bekkenleddsmerter er den hyppigste årsaken til sykemelding i svangerskapet.
http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/bekkenleddsmerter-2640.html

Ja, det stemmer. Mange kan merke det i andre ledd som knær og håndledd også, for det er et stoff som skilles ut i kroppen som gjør skjelettet generelt løsere.

Ja, det stemmer. Mange kan merke det i andre ledd som knær og håndledd også, for det er et stoff som skilles ut i kroppen som gjør skjelettet generelt løsere.
Er det? Jøss. Hadde så utrolig vondt i fingrene sist men ingen hadde en forklaring på det. Kanskje det var det da!

Er det? Jøss. Hadde så utrolig vondt i fingrene sist men ingen hadde en forklaring på det. Kanskje det var det da!

Ja, tror det har med hormonene å gjøre hvis jeg husker riktig i forhold til hva kiropraktoren min sa. Hun sa også at det var så himla greit å jobbe med/behandle gravide fordi at alle ledd og slikt sklei så lett på plass..hun trengte liksom ikke å ta noe hardt i for å få det på plass igjen :)

Ja, tror det har med hormonene å gjøre hvis jeg husker riktig i forhold til hva kiropraktoren min sa. Hun sa også at det var så himla greit å jobbe med/behandle gravide fordi at alle ledd og slikt sklei så lett på plass..hun trengte liksom ikke å ta noe hardt i for å få det på plass igjen :)
Stemmer det ;)

Jeg sliter med fibromyalgi og smerter i knær og andre ledd. Syns at jeg er bedre i musklene, og det er jo fint. Legen min sa at ofte blir de med revmatiske sykdommer bedre i svangerskapet, så hormoner påvirker sikkert positivt på det da...?

Jeg sliter med fibromyalgi og smerter i knær og andre ledd. Syns at jeg er bedre i musklene, og det er jo fint. Legen min sa at ofte blir de med revmatiske sykdommer bedre i svangerskapet, så hormoner påvirker sikkert positivt på det da...?
Ja, jeg har en venninne med ME som ble helt frisk i løpet av svangerskapet, og er det fortsatt mange måneder etter fødsel :)

Alle gravide får bekkenløsning ja, hvis ikke hadde ikke vi fått ut bebisene :p
Men de vet ikke hvorfor noen blir plaga med smerter, gangvansker osv, mens andre ikke merker noe særlig til det..
Med bekkenløsning anbefales det også fysioterapeut, for å få et korrekt treningsopplegg, og kunne få riktige bevegelser som da forhåpentligvis kan lindre litt av smertene..
Med bekkenlåsning så låser jo bekkenet seg, og da kan man bli anbefalt kiropraktor.. :)

Ja, jeg har en venninne med ME som ble helt frisk i løpet av svangerskapet, og er det fortsatt mange måneder etter fødsel :)
Så flott å høre! ME og fibro er ikke revmatiske diagnoser, de er nevrologiske, men kastes vel litt rundt fordi ingen vil ha de. Jeg har muligens en revmatisk sykdom også, men ikke ferdig utredet. Har ei venninne med fibro som ble bra i svangerskapet, men verre etterpå. Men da er det håp for meg og :)

Så flott å høre! ME og fibro er ikke revmatiske diagnoser, de er nevrologiske, men kastes vel litt rundt fordi ingen vil ha de. Jeg har muligens en revmatisk sykdom også, men ikke ferdig utredet. Har ei venninne med fibro som ble bra i svangerskapet, men verre etterpå. Men da er det håp for meg og :)
Krysser fingrene :)

Haff. Nå har det begynt her. Noen som har tips eller råd for forebygging/ minske smerter?

Back
Topp